אתר זה משתמש בעוגיות למטרות שונות, כמפורט במדיניות הפרטיות.

תוספי הוורדפרס הטובים ביותר: על פי דעת 20 מומחי וורדפרס ותיקים

דייב אברג'ל,

נכון להיום (אוקטובר 2016) קיימים 47,374 תוספי וורדפרס בספריית התוספים הרשמית של וורדפרס.

עם כל כך הרבה תוספים זמינים, תוכלו בקלות לשפר את יעילות וביצועי אתר הוורדפרס שלכם.
רוצים לגרום לאתר שלכם להיטען בצורה מהירה יותר? ישנם מספר תוספים שמטפלים בנושא – W3 Total Cache, WP Super Cache, & WP Rocket.
רוצים לגרום לשפר את האתר שלכם בנושא קידום אתרים SEO ? גם בנושא זה ישנם מספר תוספים – WordPress SEO by Yoast, All In One SEO Pack & Premium SEO Pack.
למעשה, זה יכול להימשך בצורה כזו – ישנו תוסף וורדפרס כמעט לכל נושא שתצטרכו אי פעם.

אם נצטרך להחליט מהם 5 תוספי הוורדפרס השימושיים ביותר / שחייבים להיות בכל אתר וורדפרס, זוהי ללא ספק שאלה מאוד מורכבת לענות עליה.
לכן, החלטנו לבקש מ-20 מומחי וורדפרס ומדיה חברתית לשתף את 5 התוספים המועדפים עליהם.

תוספי הוורדפרס המועדפים (על פי דעת 20 מומחי וורדפרס ותיקים)​

Yoast SEO (11)
Contact Form 7 (8)
WP Smush Pro (5)
WP Rocket (7)
Advanced Custom Fields (6)

Text Me (3)
Header And Footer (3)
Elementor (3)

Wordfence (2)
Redirection (2)

 

לפניכם רשימה של כל האנשים שלקחו חלק במאמר ושיתפו את 5 התוספים המועדפים עליהם.
תוכלו להקליק על שמות המומחים האהובים עליכם ולהגיע לחלק שלהם בעמוד, או לשבת עם כוס קפה ולקרוא את כל המאמר.

עומר מנשהחי מונדוברק לוי, איתיאל אברהם,שחר גלעד,
עמית מתתוףאבי עזרא, מתן מועלם, גיא יצחקדור בן זקן,
יהודה חסין, עומר הרצוג, מעוז לוסטיג, אייל רחמיםיוגב אביטן,
מיה ליברמן, אור זלצר, ניצן בן נר, יניב וינר.

 

מהם 5 תוספי הוורדפרס המועדפים עליכם?

 

עומר מנשה – Emojo
אימוג'ו שיווק דיגיטלי היא בין השאר חברה לקידום אתרים שעובדת על מאות פרויקטים במקביל מדי חודש. תוספי וורדפרס מכל הסוגים הופכים את החיים שלנו, ושל הלקוחות שלנו, להרבה יותר קלים. התוספים שבחרתי הם כאלה שיותקנו כמעט על כל אתר שאנו עובדים עליו, וקשה לנו לדמיין את החיים בלעדיהם.  ואחרי שדיברנו על קידום אתרים, איך אפשר להתחיל את הרשימה בלי…

1. Yoast SEO
אימוג'ו היא בין השאר חברה לקידום אתרים שעובדת עם מאות לקוחות, ולכן כמעט כל הבחירות שלי עבור מאמר זה נובעות מצרכים שהגיעו מהשטח במהלך העבודה שלנו.
לאור האמור לעיל זה לא מפתיע שהתוסף הראשון שלי הוא יואסט.
מדובר בתוסף קידום האתרים האורגני המקיף והמוביל שקיים כיום עבור אתרים וורדפרס. התוסף משלב ה-כ-ל. החל מעורך סניפטים ועד מערכת ניתור זמן-אמת לעמודים באתר שמאפשרת לבעל האתר להעביר אופטימיזציה את התוכן, הכותרות, תיאורי המטא ועוד.
אחד היתרונות הגדולים של המערכת היא שהיא מכריחה את בעל האתר לבחור ביטוי בודד לקידום עבור כל עמוד, ואז מנתחת את רמת העבודה שבוצעה לטובת מטרה זו על ידי המקדם או מנהל האתר. הניתוח ניתן כאמור בזמן אמת ונותן ציון לגבי רמת האופטימיזציה שבוצעה באותו עמוד. פיצ'ר זה חוסך לבעלי העניין בקידום הרבה מאוד עבודת ניתוח ובדיקות ידניות, ולכן כפועל יוצא מאפשר להשקיע זמן רב יותר בפעילויות קידום אחרות.
יתרון נוסף הוא רמת התחכום והמורכבות של מודול יצירת מפת האתר ב XML. המערכת מאפשרת, בלחיצת כפתור, לייצר אוטומאטית מפת אתר מקיפה ולשלוח אותה לגוגל דרך ה Search Console. מפת האתר תכלול אפילו את התמונות באתר, כדי שגם הן תתאנדקסנה (מילה שבלי לבדוק, בטוח לא נכתבה הרבה בעמודים בעברית עד היום ) בצורה אופטימלית במנוע החיפוש.
קצרה היריעה מלהכיל בהרחבה את כל האפשרויות של המערכת, אז נסיים ברשימת מכולת קצרה של האפשרויות החשובות שקיימות בתוסף: וויזארד שיפורי אתר מומלצים, שליטה מלאה על רכיבי מטא וקישורים, אופטימיזציה לפיד RSS, פירורי לחם, גישה נוחה לעריכת קבצי HTACCESS ו-ROBOTS, שליטה על אינטרגציה עם רשתות חברתיות באמצעות אופן גרף ואחרים, תמיכה בוורדפרס מולטי-סייט וכמובן אפשרות לייבא הגדרות מפלאגאינים אחרים לקידום אתרים.

2. WP Smush Pro
דרך נהדרת ללכוד את תשומת הלב של הגולשים היא לשלב תמונות אטרקטיביות באתר שלכם. מצד שני, אותן תמונות גם מכבידות על האתר שלכם הרבה יותר מסתם טקסט ולכן מאיטות את האתר. החדשות הטובות הן שהתוסף WP Smush Pro מאפשר לבעל האתר לכווץ את התמונות ולשפר את זמני הטעינה משמעותית.
התוסף נבדק ונבחר לתוסף כיווץ ואופטימיזציית התמונות הטוב ביותר כיום. לא רק זה, הטכנולוגיה שמאחוריו מאפשרת גם להקטין את גודל התמונות וגם כמעט לא לפגוע באיכות כל תמונה. ידעתם שבכל קובץ תמונה מוטמע גם מידע שאינו רלוונטי לנראות עצמה של התמונה? כשמה שהכי חשוב לנו הוא גודל התמונה ומהירות הטעינה, אפשר בהחלט לקצץ מהקובץ מידע כמו מיקום צילום התמונה, תאריך הצילום ועוד.
לנוחות המשתמשים, התוסף מאפשר לכווץ את התמונות אוטומאטית, ידנית או בקבוצות. עוד יתרון הוא היכולת שלו להתממשק לתוספי גלריות / תמונות אחרים גם NextGEN ו WP Retina כך שגם בעלי אתרים שלוקחים את מלאכת הצילום ברצינות לא צריכים לדאוג שהתמונות לא יוצגו לגולשים בצורה איכותית ומרשימה.

3. WP Rocket
WP Rocket הוא תוסף שכל מטרתו היא המהרת האתר עבור הגולשים. אתר שעולה כמה שיותר מהר משפיע בעיקר על שני דברים:
א.     חוויית הגלישה בעידן שבו עיכוב של אפילו שניה או שתיים יכול לגרום לגולש לוותר על תענוג הגלישה באתר שלכם ולעבור לגירוי הבא.
ב.     מיקום האתר שלכם בתוצאות החיפוש בגוגל ובמנועי חיפוש אחרים. גוגל נותנת משקל גדול לאיכות האתר שלכם, ומהירות הטעינה שלו היא פרמטר מוביל. למעשה, זה כל כך חשוב שגוגל מאפשרת בדיקה עצמאית של הציון שהמערכת שלה נותנת לכל אתר.
התוסף כולל מספר פיצ'רים שעוזרים למהירות טעינת האתר כמו דחיית מועד הטעינה של תמונות וקבצי JavaScript, צמצום קוד HTML ושילוב מספר רב של קבצים לקובץ בודד שגורמת להקטנת כמות הבקשות מהדפדפן לשרת, אפשרות להשתמש בזכרון הדפדפן כדי למנוע הורדה מחודשת של אלמנטים שלא משתנים (אין סיבה למשל להוריד שוב ושוב את הלוגו של האתר בכל טעינה, רוב הסיכויים שהוא משתנה לעיתים רחוקות מאוד אם בכלל).
היתרון של התוסף הזה הוא שלמרות שהוא מציע המון אפשרויות מורכבות טכנית, השימוש והתפעול שלו הוא מאוד פשוט אפילו עבור משתמשים עם רמת ידע בסיסית בלבד. פאנל הניהול שלו מסביר את האפשרויות בשפה פשוטה, ומאפשר בצורה קלה מאוד להחליט באילו אפשרויות להשתמש ועל אילו לוותר.

4. Sucuri
סוקורי היא חברת אבטחת מידע שמתמחה באבטחת אתרי וורדרפס. התוסף שלה מגן על האתר מהאקרים, רוגלות והתקפות מניעת שירות (DDoS).
כשאתר וורדפרס משתמש במערכת של סוקורי, כל התנועה באתר עוברת דרך חומת האש שלהם לפני שהיא מגיעה לשרת שמאחסן את אותו אתר. כשומר הסף, התהליך זה מאפשר לסוקורי לחסום מתקפות ותנועה זדונית ובאותו זמן לאפשר מעביר תנועה לגיטימית לאתר. המערכת עושה שימוש ברשימות שחורות אוניברסליות שמאגדות רשימות עצומות של כתובת אייפי שהוכחו כזדוניות. שיטה זו מאפשרת לאתר שלכם "להתגלח על הזקן" של אתרים אחרים שהותקפו בעבר.
פונקציונצליות נוספת של המערכת היא סריקת קוד האתר כל כמה זמן כדי לזהות אם הוא נפרץ ואם הושתל בו קוד זדוני. למקרה שאתם לא יודעים, ישנה תעשייה שלמה של האקרים שפורצים לאתרים ושותלים בהם קוד שלא משפיע על נראות האתר לגולש הרגיל, אבל רוכב על האתר על מנת לקדם את מטרות הפורצים.
למשל, יום בהיר אחד גילה לקוח שלנו שהתווספו לאתר שלו אלפי עמודי נסתרים שאליהם קושרו אתרי פורנו שהפורצים הרוויחו עליהם כסף. המערכת של סוקורי מבצעת סריקות תקופתיות באתר, ומוודאת שגם אם האקר כבר הצליח לעבור את חומת האש, לפרוץ לאתר ולשתול בו קוד, שהדבר יתגלה ויטופל במהירות האפשרית.
יתרון מינורי נוסף הוא שהיות והמערכת מונעת תנועת "זבל" לאתר, היא עשויה לחסוך לכם הוצאות תעבורה לשרת עם חבילת האחסון שלכם מוגבלת.

5. Contact Form 7
CF7 הוא תוסף הטפסים המוביל לאתרי וורדפרס by far. הקונצזוס כל כך רחב, שהוא מגיע מובנה כמעט בכל תבנית שתרכשו.
למי שבכל זאת לא נתקל בו עדיין, הוא מאפשר יצירת כמות בלתי מוגבלת של טפסי יצירת קשר מכל הסוגים. אין צורך בשום ידע תכנותי, כי כל האפשרויות של הטופס עצמו והמייל שנשלח על ידו מוגדרים בקלות מאוד דרך פאנל הניהול של התוסף.
התוסף מאפשר בניית טפסים בכל שפה, עם תמיכה מלאה ב-RTL. יתרון משמעותי הוא שהיות והוא כל כך נפוץ, קל לקבל תמיכה מהקהילה אם רוצים לייצר קסטומיזציה כלשהי.
Contact Form 7 תומך גם בשליחת הטופס ב Ajax, ב-CAPTCHA ומתממשק עם Akismet כדי לסנן ספאם.

 

חי מונדו – Mondo מיתוג ועיצוב
אצלנו במונדו, עושים המון כבוד לצד הטכני והטכנולוגי, משתדלים תמיד להיות מוכנים עם הטרנד הבא, לשמור על פונקציונליות מקסימלית, טהרת הקוד, אבל לא פחות כבוד אנחנו עושים לנראות. הכל מתחיל בויזואל. השפה הגרפית, הזרימה, הדגש, היחסים. הנראות היא השחקן המרכזי בשלב ההיכרות עם הגולש. לכן בחרתי דווקא להמליץ על פלאגינים שנוגעים יותר בנראות וחווית משתמש.

1. WiPi עורך העמודים
למרות שWiPi היא יותר ערכת עיצוב שמגיעה עם תוסף עורך העמודים, בחרתי לפתוח איתה את ההמלצות שלי. עורך העמודים של WiPi הוא כוח עצום בכל הנוגע לעיצוב ובניית אתרים, עמודי נחיתה, עמודי תוכן – וכל זה בלי לכתוב שורת קוד אחת. זה לא נתפס! הגמישות של המערכת, הביצועים בפועל, והכי חשוב – איך דברים נראים בסופו של יום – פשוט מומלץ!

2. WP Smush Pro
תוסף מעולה ומאוד שימושי שבעצם מייעל את צורת השימוש באתר. התוסף גורם לתמונות לצרוך פחות שטח דיסק, מבלי להשפיע על האיכות הגלויה שלהן, וכאן בעצם הוא מנצח לדעתי. במילים אחרות, תמונות שנראות מעולה, אתר מהיר, שרת פנוי – בחינם.

3. Envira Gallery
בין תוספי הגלריה הטובים ביותר שיש. התוסף מאפשר בקלות ליצור גלריות ידידותיות ורספונסיביות שנראות לא פחות ממדהים. חווית משתמש מעולה, גלריות ידידותיות למנועי חיפוש, מי צריך יותר מזה?

4. Soliloquy
לסליידר יש תפקיד מרכזי וחשוב באתר שלנו, ואם כבר, אנחנו רוצים באמת את אפקט הWOW ולא טיפה פחות. תוסף סליידרים מקצועי עם אינסוף אפשרויות, רספונסיבי כמו גדול, מתאים לעמוד ראשי, פוסט או עמוד תוכן. שומר על האתר מהיר ועל פאסון גבוה.

5. Yoast SEO
נכון, הבטחתי שאבחר תוספים שנוגעים לנראות אבל אני מודה, הייתי חייב. יואסט הוא ללא ספק תוסף קבע במחלקת בניית אתרים של מונדו. תוסף האופטימיזציה עבור מנועי חיפוש הפופולארי ביותר בעולם, ולא במקרה.. התקנה קלה, עושה את העבודה כמו גדול ואף יותר.

 

ברק לוי – Tween-id
הסטודיו Tween-id הוא בית לעיצוב, ביצירת אתר אנו שמים דגש על קונספט, על מסר, יוצרים סביב האתר שפה גראפית שיודעת להתפתח מעמוד בית לעמודי משנה. וכחלק מבניית האתר אנו רואים גם בהזנת תוכן – תהליך עיצובי המשלב בתוכו החלטות עיצוביות ושיווקיות. להבדיל מפרינט מדובר על מדיה שמשתנה כל הזמן על ידינו או על ידי הלקוח עצמו, לכן כשהאתר משוחרר ללקוח אנו נותנים לו הדרכה איך להמשיך ולהתפתח עם השפה שיצרנו עבורו, לכן התמקדתי ב-5 תוספים שעושים ללקוח חיים קלים יותר.

1. Visual Composer
תוסף בעל אין סוף הרחבות המאפשר הזנת תוכן בעמוד בצורה הרבה יותר יצירתית ממה שהעורך הבסיסי של הוורדפרס מאפשר.

2. Toolset (wp-type + wp-view)
2. Toolset (wp-type + wp-view)
צמד תוספים מתוך מערך שלם המאפשרים יצירת CPT בקלות, עם שדות ייחודיים, טקסונומים ופילטרים. כמו כן עיצוב ועריכה של צורת התצוגה של כל אלו, אם זה כרשימה, כגריד או כסליידר, כאשר קיימת שליטה בכל מרכיב ומרכיב של האובייקט ברשימה: מכותרת,תאריך,קטגוריה,קישורים,תקצירים וכו. ניתן גם ליצור התניות ופילטרים ותבניות תוכן עבור פוסטים ייחודיים. למשל, אם באתר עסקי צריך להקים אזורים כמו: חדשות, Press releases, מדיה להורדה ופרוייקטים. אנו יוצרים עבור כל אחד מאלו CPT מיצרים בעזרת הפלאג רשימה (למשל רשימת כל החדשות) , רכיב ברשימה (איך נראת חדשה בודדת בתוך הרשימה) ותבנית עבור העמוד של החדשה עצמה. אגב, הפלאג הזה עובד נהדר עם הויזואל קומפוזר, כך שאנו מייצרים תבניות עם ממשק די עשיר.

3. Gravity Forms
יצירת טפסים מסוגים שונים ומאוד מאוד מגוונים ע"י גרירה בלבד. הפלאג מגיע עם מגוון רחב מאוד של מודולים אפשריים ליצירת טפסים אינטראקטיביים מורכבים. כולל אפשרות עיצוב הטופס, חלוקה לעמודות, יצירת התניות וכו. הפלאג מאוד נפוץ ויש לו לא מעט הרחבות המאפשרות חיבור שלו למערכות פופולאריות שונות.

4. Admin menu editor pro
כלי נהדר לעריכת התפריט של האדמין, כולל מתן הרשאות לסוגי משתמשים. לרוב לקוח מקבל הרשאת עורך וחשוב לנו שמגוון האפשרויות לא יסיח את דעתו. אנו עוברים על התפריט ומשאירים לו רק את מה שבאמת רלונטי לצרכים שלו.

5. Header and Footer
ממשק המאפשר הזנת סקריפטים ללא נגיעה בקוד. אנו עושים לא מעט עבודה על תבניות פרימיום שמתעדכנות לעיתים קרובות.
לכן יותר ויותר אנו עובדים על תבניות בת ולא מבצעים שינויי קוד בתבניות המקור. הפלאג הזה מאפשר לנו הזנה של סקירפטים דרך ממשק נוח ולא ישירות בקבצי ה PHP, כך שאם תבנית תעודכן הסריפטים שהוספנו ישמרו.

 

איתיאל אברהם – MMG

1. Yoast SEO
אחד התוספים המוכר והנפץ ביותר לשימוש לצרכי קידום בוורדפרס. התוסף הזה עושה את החיים קלים יותר הן עבורי ועבור הצוות שלי במסגרת קידום אתרי וורדפרס אותו אנו מבצעים ללקוחותינו, והן עבור בעלי האתרים לצרכי ביצוע אופטימיזציית On Page של האתר שלהם והתאמתו לסטנדרטים הדרושים במסגרת קידום האתר.
אולי עיקר סוד הההצלחה של תוסף זה לעומת מתחריו הרבים בתחום קידום האתרים הוא בUX, בנוחות, הפשטות והאינטואיטיביות של המשתמש בו. יש לי בעלי אתרי חנויות בני 60+ שלמדו את השימוש בו והם מתפעלים את אופטימיזציית התוכן של האתר שלהם ברמה השוטפת בזכות נוחות וקלות השימוש בתוסף.

2. Header and Footer
אני אוהבת לעשות את החיים קלים לבעלי האתרים לאחר הגשת האתר מוכן. אני גם מאוד אוהבת עבודה נקייה. התוסף המעולה והשימושי מאוד מאפשר לקבל את שתי היכולות החשובות הללו בהתקנה אחת.
התוסף מקצה איזורי הטמעת קודים וסקריפטים למיניהם באיזורים שונים באתר, לרבות חלוקה לדסקטופ ומובייל, חלוקה של הטמעת הקודים שנרצה להטמיע על פי איזורים ספציפיים באתר (הידר, פוטר, סיידבר) וקבצי האתר השונים (עמוד הבית בלבד, חלוקה לפוסטים, קטגוריות, עמודים ספציפיים) ואף חלוקה לפי סקריפטים (PHP, Javascript) ועוד.
מעל לכל, הוא מאפשר למנהל האתר להטמיע בו קודים ללא תלות במפתח וללא צורך בגישה או התעסקות בקבצי המקור.

3. All In One Schema.org Rich Snippets
עוד תוסף קידום שאין לוותר עליו ותורם משמעותית לCTR ולקידום אורגני בגוגל, המאפשר הטמעת rich snippets לאתר שלנו לצרכי קידום אורגני. Rich snippets הן למעשה אפשרות בניית תקציר מותאם אישית לצורך הצגתו בתוצאות החיפוש בגוגל, יאהו, בינג ועוד מנועי חיפוש מוכרים. אומנם זהו מנגנון פחות מפותח בארץ בתחום הקידום, והאפשרויות הן מגוונות יותר בחו"ל, אך מצאתי שהוא משפיע באופן ישיר ומשפר משמעותית את הCTR לאתרים בהם השתמשנו בו לצרכי קידום.

4. Loco Translate
תוסף תרגום המאפשר תרגום כל המחרוזות (strings) באתר, לרבות מחרוזות של תוספים שהותקנו, מחרוזות מהתבניות ומחרוזות של קבצי הליבה של וורדפרס. אך את זה יש לנו גם אצל מתחריו, מה אם כן היתרון שלו? בראש ובראשונה זה המשקל. Wpml לעומתו הוא תוסף מאוד כבד ומצריך היכרות מעמיקה והתעסקות, עם עשרות אפשרויות, ולפיכך הוא גם כבד מאוד ומשפיע משמעותית על משך טעינת האתר. כשמדובר באתרי סחר או אתרים גדולים המשעמעות היא בעייתית ביותר מבחינת קידום אורגני.

5. Redirection
מצאתי עושר ומגוון של תוספי הפניות לצורך טיפול בשגיאות 404, אך ניסיון של עשור בתחום הוורדפרס והSEO הביא אותי למסקנה שתוסף זה מכיל את השילוש הקדוש הנחוץ למנהלי אתרי וודרפרס:
א. נוחות \ חווית משתמש
ב. תמיכה טובה של כותבי התוסף וללא תקלות או בעיות תאימות לתבניות כאלו ואחרות
ג. וחיסכון משמעותי של זמן ולפיכך גם כסף בשל הלוג וניתור השגיאות שיש לו כחלק מובנה.

 

שחר גלעד – PRM שיווק באינטרנט

1. Yoast SEO
כל איש קידום, שיווק ובעל אתר יודע שהתוסף יוסט הוא אחד התוספים הכרחיים באתר וורדפרס.
התוסף נותן לנו בצורה נוחה לשלוט בכל ההגדרות הרוחביות באתר בתגיות מטא, לשלוט במפות XML בצורה נוחה, אך חסר בתוסף רק דבר אחד לפי דעתי, אפשרות עריכה לקובץ Robots.txt ועוד.

2. Wordfence
בכל הנוגע באתרים ואתרי וורדפרס בפרט, אבטחת האתר הינה תמיד תהיה חשובה ביותר. כמה פיצ'רים מאוד נוחים שקיימים בתוסף הם:
Firewall – דואג לחסום ניסיונות פריצה ממקורות זדוניים ידועים טרם ניסו לפרוץ לאתר.
חסימה לפי IP – אפשרות נוחה וקלילה לחסימת IP שזוהה כניסיון פריצה.
אבטחת כניסה למערכת – התוסף מאפשר בצורה נוחה הטמעה של ביצוע כניסה דו שלבי.
ועוד מגוון פיצ'רים מעניינים שאפשר לקרוא עליהם בעמוד התוסף.

3. WP Smush Pro
כידוע לרוב מקדמי האתרים, מהירות האתר הינה חשובה לאורך כל התהליך, את האמת זה ברור כבר לכולם שמהירות האתר קובעת אם הגולשים יישארו אצלך באתר או יינטשו אותו. בעבר הייתי משתמש לכיווץ משקלי תמונות ב TinyPNG אך לאחר שגיליתי את הנוחות בתוסף Smush התמכרתי. התוסף מבצע לך אופטימיזציה למשקלי התמונות בצורה מהירות ורוחבית בכל האתר מבלי (כמעט) לפגוע באיכות התמונה.

4. Responsive lightbox
אחוז נטישה באתר נגרם בגלל הרבה סיבות, אחת מהם היא תצוגה לא נוחה של תמונות באתר. לדוגמא: מכירים את זה שהעלתם לאתר שלכם מאמר מושקע עם תמונות טובות שמוסיפות ערך למאמר? נכנסתם למאמר דרך המכשיר הסלולרי וראיתם שהתמונה קטנה מדי ולא מצליחים לקרוא את התוכן? אז התוסף הזה יפתור לכם את הבעיה.

5. Tawk.to
לקוחות שלך גולשים באתר, רוצים להשאיר הודעה, לשאול משהו. אין יותר נוח ממענה אנושי אשר נותן להם יחס. ביצעו מחקרים רבים שמראים שתוספי צ'אט באתרים מגדילים המרה באתר. התקינו את התוסף, אתם תתפלאו מכמות השיחות שמגיעות אליכם דרכו.

 

עמית מתתוף – מפתח PHP מנוסה

1. CMB2
ספריית PHP למתכנתים לבניית metaboxes, custom fields ו admin pages.

2. Contact Form 7
תוסף לייצירת טפסים שקל מאוד לקאסטם ולממשק אותו לכל API.

3. Text Me
תוסף שפיתחתי עבור חנויות woo לשליחת הודעות SMS עם פרמטרים מההזמנה ופרטי הרוכש – לאחר שינוי סטטוסים בהזמנה, הזמנה חדשה, הזמנה בוצעה ועגלה ננטשה,
כמו כן ניתן לקבל פניות מטפסי contact form 7  באמצעות SMS.

4. Duplicate Post
תוסף שמקל מאוד על הפיתוח שצריכים לשכפל מידע באתר, ניתן לשכפל עמודים בלחיצת כפתור.

5. WP-PageNav
תוסף זה מאפשר ליצר דפדוף בין עמודים בקלות.

 

אבי מאיר עזרא – מנכ"ל RESITE.pro
היו הרבה פלאגינים שחשבתי לרשום עליהם אך הבחירה שלי התמקדה בראיה של זריזות ויעילות ביחד עם איכות. אני תמיד רוצה להרים אתר יציב, אמין, קל להתמצאות ולשימוש שגם חושב ומבצע בשביל הלקוח/מזין התוכן ועם זאת בכמה שפחות זמן עבודה. אומנם זה נשמע שחיסכון בזמן מגיע על חשבון איכות אך זה לא תמיד כך, ועל זה אני בא להמליץ.

1. Advanced Custom Fields
כשהכרתי לראשונה את הפלאגין, כיניתי אותו כ"פלאגין הקסם" למרות שבזמנו הוא היה איטי וחסר אפשרויות מתקדמות.
מאותו הרגע ועד היום, הפלאגין הזה הוא אבן יסוד בכל עבודה שלי מאחר והוא חוסך זמן עבודה (יקר מאוד), מספר אחד בכל פרויקט וורדפרס.
הגמישות והפשטות בפלאגין הם מדהימים. בעזרת כלי בסיסי בשם 'שיוך' פוסט אפשר לקשר בין פוסטים ולפתור בעיות חיפוש מתקדמות שצריך להקדיש זמן רב למחשבה איך לבצע זאת.
יכולת הייצוא וייבוא הגדרות מקצר את התהליך והוא מהיר יותר מהעתקת והדבקת קוד מאתר לאתר וכך אפשר לשמור על אחדות בחלקים שונים באתר.
חוות הדעת של אנשי התוכן (אלו שמזינים תכנים באתר) היא מהחשובות ביותר בשיקול האם לעבוד עם פלאגין או לא. מהניסיון שלי, נוח לאנשים לראות את הצורה הדיפולטיבית שהפלאגין מספק.
עם השנים הפלאגין התיצב והשתכלל והפך להיות מהיר ויציב מאוד, ללא ספק קיבל את המקום הראשון ברשימה שלי.

2. Contact Form 7
פלאגין זה הוא הפופולרי ביותר מבין אפשרויות יצירת הקשר בוורדפרס.
הוא מהיר ובעל תמיכה ענקית כך שאם נתקעים או סתם רוצים לעצב או לבנות משהו עליו, תמיד יהיה מידע אודות הפעולה הרצויה בגוגל בצורה מספיק טובה שכל מתחיל יבין.
אפשרויות ההרחבה שלו מדהימות וקולעות למטרה בפשטות, ישירות, ועבודה נקייה ושקטה. גם אדם ללא רקע בתכנות יכול עם קצת אמונה ורצון – לבצע דברים יפים כמו מעבר לדף תודה או שליחת טופס למערכת חיצונית (התממשקות ל CRM כדוגמה).
ההרחבות של CF7 הן אחד הדברים שהופכים אותו לכל כך מוצלח. תוספי משנה כמו CF7 DB (שמירת טפסים ואפשרויות יצוא), שגיאות מותאמות אישית, לכידת IP (האני פוט / מלכודת דבש) הם בד"כ הרחבות שאם לא תשתמשו בפלאגין הזה, תצטרכו לכתוב בעצמכם כי כל בעל אתר מבקש לפחות משהו אחד מהם.

3. Eggplant 301 Redirects
יש הרבה פלאגינים של 301 ברשת, זה לא הפופולרי בינהם אבל זה הטוב ביותר מבין כולם.
למה? זה הפלאגין היחיד שתומך ביבוא נתונים!
בעבר (הלא רחוק) ניסיתי למצא פתרון לאתר מחודש עם 3500 קישורים ישנים שקיבלתי מאיש SEO.
ישבתי וחיפשתי פתרון איך לעשות זאת מבלי להרוס את האתר באיטיות או קריסות.
בכל קובץ בודד שאכניס רשימה כזאת של חוקי 301, האתר יגיב לאט מאוד ולכן האתגר הוא גדול.
אחרי שמצאתי את התוסף הזה עם אפשרות היבוא, הפתרון היה ליצור הפניה אחת בפלאגין וליצא אותה.
ניסיון ראשון = בום הצליח! 3500 דפים בפחות מדקה של עבודה!
מה שהדהים אותי זה שאין בעיית איטיות, למעשה, האתר עובד יפה ומהר.
האפשרויות המתקדמות הן טובות ויעילות יותר מבשאר הפלאגינים.
בנוסף, הממשק עצמו יפה ומסודר כמו שצריך. לא גונב הצגה ולא משעמם מידי. יש לו הכל במינון הנכון.

4. Slider Revolution
פלאגין כבד, פלאגין מסורבל, פלאגין (לשעבר) פריץ, אבל מי שרוצה אתר יפה, מרשים, שיכול לגרום לכל בנאדם להגיד "וואו", צריך להשתמש בפלאגין הזה.
כמות האפשרויות שיש בתוך רבולושן היא לא משהו שאפשר לכתוב בכמה פיסקאות. למעשה זה נראה כמו החלום של כל מתכנת לשבת ולכתוב ממשק כזה.
אפשר לעבוד עם סלידרים קלים בהרבה אך קשה לשמור על רמת הרושם שאפשר לעשות לאתר בעזרת רבולושן סליידר.
בנוסף להיותו סליידר, הוא מספק גם סטרימר מיוטיוב. אפילו שידור לייב. באחת העבודות שלי שידרנו באתר אופנה שידור ישיר מערוץ היוטיוב שהוקלט באירוע אופנה. אנשים נדהמו איך זה קורה, גולשים ממוצעים עדיין לא מכירים טכנולויה כזו.
רמת הויזואליות היא מושקעת ומפורטת מאוד. למי שיודע להעריך את העבודה, יכול להעיף מבט על אפשרויות כמו תזמונים של פייד-אין/האוט בתוך סלייד.
לכתוב דבר כזה ללא ממשק זה דבר שלוקח שעות עד לקבלת תוצאה טובה (ולא מדהימה) וכאן אתה מקבל על מוכן בצורה ויזואלית.
מי שמכיר אותי באמת יודע שאני ועבודה עם בילדרים ויזואלים זה לא סיפור אהבה. עם זאת, רבולושן עשו עבודה מאוד טובה ותיקנו את פרצות האבטחה שהיו להם בעבר (גרסא 4 למי שזוכר) ונשאר רק להתפלל שהם יצליחו לפתור את הבעיה האחרונה שלהם- איטיות- כדי להפוך את הפלאגין למושלם.

5. WP Smush
דיברתי בהקדמה על קלות השימוש ואני חושב בתור הלקוח / מזין התוכן.
מי מביננו לא שמע מלקוח טענה כמו "אבל למה אני צריך לעשות את זה?"
לך תגיד ללקוח שהוא צריך לעלות תמונה רק אחרי שהוא פותח אותה בפוטושופ ומסדר לפי חוקים כלשהם.
בנוסף לכך שהתוסף עובד מיד כשמזין תוכן מעלה תמונה חדשה, אפשר להפעיל את התוסף ידנית מתי שרוצים (לאחר רכישה) כדי לבצע אופטימיזציה גם לתמונות שהועלו לפני שהתוסף הותקן במערכת.
כך שבעצם התוסף הזה יעיל גם לאתר שכבר פעיל ונעשה לו 'נזק' של העלאת תמונות במשקלים ורזולוציות לא הגיוניות עבור דפי אינטרנט.
ההבדל המהותי בפלאגין הזה ביחס למתחרים הוא העובדה שאפשר להריץ מתי שרוצים על תמונות שהעלו בעבר. אפשרות זאת לא קיימת בפלאגינים אחרים נכון לפעם האחרונה (כמה חודשים בודדים מאוד) שבדקתי כל מה שמצאתי.

 

מתן מועלם – MMW פיתוח ועיצוב אתרים

1. Advanced Custom Fields
ה-תוסף ליצירת שדות מותאמים אישית, כמעט ולא קיים פרוייקט שהוא לא משמש אותי, ועוד אלפי (שלא לומר מיליוני) מפתחים ומתכנתים ברחבי העולם, התוסף אף מאפשר בסיום העבודה ״לקחת״ את כל הקוד שהוא יצר ולהדביק אותו בקובץ הפונקציות, (בדומה ל-Generate-WP) ולכבות את התוסף, מאוד נוח, וממש מומלץ.

2. WP Rocket
כולנו יודעים כמה חשוב שהאתר שאנו מפתחים יעלה מהר, התוסף החזק ביותר בשוק, לאחר התקנה תוכלו להיכנס לממשק הניהול בדשבורד, ולהפעיל צמצום ודחיסה של קוד HTML, JS, ו-לֹCSS, כמו כן גם Inline Css ו-JS.
הערה חשובה: חשוב מאוד לדעת שעבודה לא נכונה עם התוסף תוכל לגרום לכך שהטפסים לא נשלחים וחלקים שונים באתר יחדלו מלהטען בצורה תקינה, אז יש לבדוק מיד איך האתר מגיב לתוסף, ולתקן בהתאם. התיקון יתבצע ע״י Exclude, לקובץ ה-JS בתוסף.

3. English WordPress Admin
התוסף מאפשר לעבוד עם הדשבורד של וורדפרס באנגלית, ובכך בעבודה עם תוספים/תבניות הדשבורד נשאר LTR ויותר נוח לעבוד.

4. Text Me
תוסף שחברי וידידי הטוב עמית מתתוף כתב, התוסף מאפשר לכל חנות המבוססת Woocommerce לשלוח SMS ללקוח קצה על ביצוע / שינוי הזמנה, התוסף גם מאפשר הפופלארי לקבל SMS על פניות/לידים מהתוסף הפופלארי Contact Form 7.

5. Contact Form 7
תוסף הטפסים הפופלארי, התוסף מאפשר לייצר טפסים, לחבר אותו ל-API באופן נוח ופשוט, התוסף מגיע עם אפשרות לבנות שדות בלחיצת כפתור, להפנות ע״י קודים מוכנים את השליחה לעמוד אחר, ועוד מגוון אפשריות מעולות.

 

גיא יצחק – CodeSpire
בכל חודש אנו מפתחים עשרות אתרי אינטרנט על בסיס וורדפרס. הגישה שלנו תמיד היא להימנע עד כמה שניתן משימוש מיותר בתוספים שאינם הכרחיים לשימוש בוורדפרס.

1. Advanced Custom Fields
כשמפתחים אתר, ACF מקל מאוד על עבודת ההתאמה האישית. הוא נוח מאוד ומאפשר לי בכל אתר לקצר משמעותית את זמני הפיתוח. התוסף מאפשר יצירה של Custom Fields לכל דף, עמוד, פוסט, קטגוריה, טקסונומיה, פוסט טייפ ועם המון שדות אפשריים, דוקומנטציה נרחבת וקלות רבה בשליפת הנתונים לאחר מכן. לעומת תוספים אחרים שעבדתי איתם בעבר הוא כמעט ואיננו מורגש בטעינת הדף, בעיקר בגלל שהוא איננו יוצר קבצי CSS ו-JS עבור הפרונט של האתר.

2. Yoast SEO
בכל זאת, כל לקוח צריך יכולת בסיסית לשלוט בצורה נוהח על כותרות, תגיות וכו'. התוסף הזה פשוט חובה. אמרו זאת גם קודמי. אני לא מצליח לחשוב על דרך נוחה יותר לנהל את התגיות, הכותרות, התיאורים וכל מה שנלווה לכך.

3. WP Rocket
בתור אדם שתמיד היה סקפטי נרוא לגבי תוספי האצת האתר, תוספי קאשינג וכו'. לעומת תוספים אחרים ההגדרה מאוד קלילה, מאוד נוחה והכי חשוב זה שהתוצאה מדהימה. קיצור משמעותי של זמני הטעינה בכל אתר, בלי הרבה בעיות ושגיאות, תואם גם למובייל. חובה בכל אתר אינטרנט!

4. Contact Form 7
מטרת 99% מהאתרים שאני בונה היא שלקוחות יפנו, יצור קשר על בית העסק/החברה. גם בנוגע לתוסף הזה אינני מבין איך הוא איננו מוטמע כבר בוורדפרס או לפחות מותקן עם וורדפרס אוטומטית כמו התוסף המיותר "הלו דולי".

5. Regenerate Thumbnails
כשמפתחים ועובדים על אתר, הרבה פעמים מעלים תמונות רבות, משנים גדלי תמונות, חיתוכים ועוד. התוסף מאפשר בצורה מהירה מאוד לרענן את התמונות ולחתוך אותן שוב בהתאם למידות הנכונות ברגע החיתוך. זה מקל מאוד במקום להתחיל להתאים תמונות ישנות לגדלים חדשים. אצלי הוא מותקן בכל אתר לאורך כל שלבי הפיתוח ונמחק בסיום כדי לא להחזיק תוספים מיותרים מרגע עליית האתר לאויר. יש לציין שהתוסף איננו מתיימר להיות תוסף להקטנת תמונות, או הקטנת גודל תיקיית ה-UPLOAD של וורדפרס.

 

דור בן זקן – מפתח Full Stack, ווב מדיה גרופ

1. Ninja Forms
תוסף טפסים נהדר, בעל חווית משתמש נוחה במיוחד.
אין ספור סוגי שדות וטפסים שנבנים במהירות ובקלות הפכו את Ninja Forms לתוסף פופולארי מאוד.
התוסף מציע (בתשלום) מגוון Add-Ons נהדרים שיקחו את התוסף הזה צעד אחד קדימה, כגון: בניית טפסים מרובי שלבים, שילוב שדות להעלאת קבצים, התממשקות ל-Mailchimp, PayPal ועוד ועוד. תוסף נהדר בעל יכולות מרשימות במיוחד.

עם נתון של יותר ממיליון התקנות פעילות אין להתווכח.
Yoast SEO הוא תוסף האופטימיזציה המוביל לוורדפרס, הוא נמנה ברשימת התוספים שצריך להתקין בכל אתר וורדפרס מבלי לחשוב פעמיים.
יצירת מפת אתר בקלות, ניהול כותרות ותגי מטה, ניהול הרשתות החברתיות ועוד אפשרויות טובות ורבות.
אין ספק שמדובר בארגז כלים נהדר שאין לוותר עליו.

3. Advanced Custom Fields
אין ביכולתי לחשוב על האפשרות לפתח אתר וורדפרס מורכב מבלי להשתמש בתוסף הנהדר הזה.
Advanced Custom Fields מאפשר ליצור שדות מותאמים אישית שמשתלבים באופן טבעי בין השדות המקוריים של הפוסט או העמוד.
אין מפתח וורדפרס שלא נתקל בדרישה בסיסית של הוספת מידע רלוונטי לפוסט או עמוד, בין אם זה הוספת כתובת של סניף, טלפון של כל עובד בחברה או הוספת שדה תמונה נוסף לכל פוסט.
חשוב לציין שהתוסף מציע מגוון רחב מאוד של סוגי שדות ובניהם: שדות טקסט, מספרים, תמונה, מייל ועוד.
אין ספק ששימוש בתוסף יאפשר לכם להעניק ללקוח מוצר גמיש יותר ובעל יכולות ניהול רחבות ונוחות.
במידה וכל זה לא הספיק, לתוסף חווית משתמש מרשימה במיוחד.

4. What The File
תוסף קליל וידידותי במיוחד שמאפשר צפייה נוחה בקבצי התבנית המרכיבים את העמוד הנוכחי בו אתם צופים.
רבות במהלך הפיתוח אנו נדרשים להגיע לקבצי המערכת ואין ספק שהשימוש בתוסף מקל וחוסך זמן רב, במיוחד כשמדובר על תבנית חדשה.

5. Wordfence Security
לא ניתן לסיים את הרשימה מבלי לדבר על נושא רגיש לכל מפתח ובמיוחד למפתח וורדפרס, מתחיל וותיק כאחד – אבטחת האתר.
תוספים רבים עלולים לפתוח אצלכם באתר פירצות אבטחה שלא מעט גורמים ישמחו מאוד לנצל.
Wordfence Security הוא תוסף פופולארי במיוחד עם למעלה ממיליון התקנות פעילות.
לתוסף יכולות סריקה וגילוי של של גורמים זדוניים בקבצי המערכת, ניהול חסימות, הגנה מפני Brute force ועוד.
הצעדים הראשונים בהגנה על אתר וורדפרס מתחילה בהתקנת התוסף הנהדר הזה.

 

יהודה חסין – מתכנת וורדפרס, SOGO
SOGO עוסקת בפיתוח ועיצוב קונספט ויצירת ממשקי משתמש יחודיים לצד שימושיות מנצחת מעל ל 10 שנות ניסיון באפיון UI/UX ובפיתוח מערכות מתקדמות, בניית אתרים וורדפרס.

1. SOGO Accessibility
עקב חוק הנגישות שבא וקרב, חברת סוגו יצרה תוסף נגישות עם ממשק משתמש מעולה שמוסיף מספר אפשרויות כמו: הדגשת קישורים, ניגודיות, הגדלת פונט, מיקום הסרגל, צבע רקע ועוד.

2. Yoast SEO
תוסף SEO מבית Yoast, חברת פיתוח וייעוץ שמתממחה בתחום ב- SEO.
התוסף מוביל היום בכל מה שקשור לאופטימיזציה של אתרי וורפרס, והוא מכיל המון אפשרויות לקדם את האתר שלכם גבוה בסולם, בין האפשרויות:
אנליזה של תוכן הפוסטים והדפים והמלצות לשיפור התוכן
הוספה של תגיות מטה מתאימות לקידום בחיפוש וברשתות חברתיות
יצירת מפת XML
פירורי ניווט ועוד.

3. Autoptimize
תוסף שמאפשר בקלות לבצע דחיסה ואיחוד של כל קבצי ה- HTML,CSS,JAVASCRIPT, העברה של קישורים מההדר לפוטר.
התוסף ישפר משמעותית את הציון של האתר שלכם ב-PageSpeed Insights, בהתחייבות.

4. TinyPNG
לשפר את מהירות האתר על ידי אופטימיזציה של כל התמונות הקיימות (אוטומטית) והחדשות שמעלים לאתר.
חלק מהאפשרויות המצויינות: אופטימיזציה בעלאה של תמונות, הרצה של דחיסה על התמונות הקיימות, אין מגבלת גודל.
יש הגבלה בכמות של 500 תמונות בחודש, מספיק כמעט לכל גודל של אתר שאני מכיר.

5. iThemes Security
אחד מבין תוספי האבטחה המובילים בשוק היום, בחרתי בו כי הוא עובד יותר במישור ההקשחה ומניעה של בעיות אבטחה האתר.
בחרתי בו גם בגלל תכונה שלפי דעתי אחת החשובות במניעה של אחת ההתקפות הכי נפוצות ובעיתיות באתרי וורדפרס: חסימת Brute Force Attacks – ניסיון פריצה לאתר על ידי הזנה אוטומטית של נתוני כניסה, לרוב גם במימדים צמודים מה שגורם לאיטיות וגזילה של משאבים משרת האחסון, אם ההתקה מצליחה התוקף גם הרוויח השתלטות על האתר.
התכונה שאני מדבר עליה היא היכולת להסתיר את עמוד ההתחברות ובחירה בקישור אחר לפי רצונכם, דבר שימנע מתוקף לבצע התקפה כי אין לו מושג מה העמוד.
אפשרויות נוספות: חסימה של התחברויות שגויות, הסתרה של משתמש admin, איתור שינוי בקבצי האתר, גיבוי מסד נתונים ועוד.

 

עומר הרצוג – HPM

1. Yoast SEO
וורדפרס היא הפלטפורמה המובילה ביותר לבניית אתרים בעולם, אנחנו עושים איתה מערכות מדהימות ואתרים מכל הסוגים. אבל לפני הכל המטרה העיקרית שלנו היא שיגיעו לאתר שלנו או של הלקוחות שלנו כמה שיותר גולשים שיחשפו למוצרים השונים או יבצעו את הפעולות שאנחנו רוצים שיבצעו באתר. לשם כך אנחנו זקוקים לכלי שיעזור לנו לארגן בצורה מסודרת ואסטרטגית את הקידום האורגני של האתר שלנו. Yoast seo  הוא הבחירה הנכונה! הרבה אנשים בוחרים להשתמש בתוסף המתחרה All in One SEO Pack שגם הוא מספק מענה מקיף. אבל אני מוצא את yoast  כבחירה הנוחה יותר עבורי. מדובר בתוסף שמאפשר לנו לבצע מגוון פעולות רחב מאוד. בכל עמוד/פוסט שניצור יתווסף לנו תפריט של yoast  שיאפשר לנו לעשות פעולות שונות ונחוצות לצורך קידום הפוסט/העמוד.
את המדריך המקיף לשימוש ב yosat  ואת הטריקים שלמדתי בו עם הזמן אני אשמור למדריך הבא .

2. WP Rocket
מהירות טעינת האתר היא מרכיב קריטי בכל אתר אינטרנט ! אתר איטי מבריח גולשים, אתר איטי הוא אתר פחות מקודם. ובאופן כללי תנסו להיזכר בפעם האחרונה שגלשתם באתר איטי ובתחושה שעטפה אתכם.. כמובן שהשלבים ביצירת אתר אינטרנט שעובד בפרפורמנס גבוה לא מסתכמים רק בתוסף קאש יהיה אשר יהיה, אלא בבחירת ספק אחסון איכותי, אופטימיזציה של תמונות וכתיבת קוד נקי וקל. אבל אחרי שעשינו את הדברים כמו שצריך רוקט הוא תוסף מעולה.. הוא מאפשר לנו לגרום לטעינה דחויה של אלמנטים בדף, אופטימיזציה לגוגל פונטס, מינפיקציה לקבצים, התאמה לעבודה עם CloudFlare, ידידותי לאתרי מסחר (בניגוד לפלאגינים אחרים שיכולים לגרום לבעיות באתרים כאלו), תמיכה במשתמשים מחוברים, והכי חשוב ידידותי מאוד למפתחים ! מומלץ בחום !

3. Custom Post Type Ui
על הכוח ועל הפוטנציאל הטמון בוורדפרס אני מאמין שאפשר לכתוב ספרים שלמים שיצטרכו לצאת במהדורה חדשה בכל עדכון של המערכת הנפלאה הזו שכולנו אוהבים.
אחד ממקורות הכוח הגמישים של המערכת היא היכולת ליצור פוסט טייפס מסוגים שונים, טקסומוניות מסוגים שונים ובאופן כללי להפוך את וורדפרס לפונקציונאלית הרבה יותר עבור הצרכים הספציפיים שלנו. את השינויים האלו אפשר לכתוב באופן ידני בקוד של המערכת או לקצר זמנים ולהשתמש בתוסף הנ"ל. התוסף יאפשר לנו באופן ידידותי וקל (מאוד) ליצור cpt חדשים וטקסומוניות אותם נוכל לראות מיד אחר כך במערכת ולעשות בהם שימוש בהתאם לצורך הנדרש

4. Contact Form 7
בעולם הוורדפרס מסתובבים לנו הרבה תוספי יצירת קשר מעולים. (גרביטי, נינג'ה, קראפט וכו') אבל יש אחד לו אני נוהג לשמור אמונים. מלך הלידים הבלתי מעורער ! התוסף הנ"ל מספק לנו את האפשרות ליצור טפסי יצירת קשר מסוגים שונים ומאפשר לנו גמישות מדהימה בהתממשקות עם מערכות צד ג' שונות (מערכות crm  לדוגמה ) במידה ונרצה לשנות את העיצוב או המבנה ניתן לעשות זאת בקלות על ידי קצת css  ולהגיע לתוצאות מהירות וטובות עם תוסף אמין ואיכותי שמספק לנו שירות מעולה

5. Elementor
"אלמנטור" הוא לא רק עוד תוסף פייג בילדר לוורדפרס. הוא מציג סביבת עבודה מטופחת שניכר שהושקעה בה חשיבה עמוקה בכל הקשור לux/ui   זמני תגובה מדהימים וירידה לפרטים הקטנים ביותר סביב הדרישות המוכרות והלא מוכרות של מפתחי האתרים.
ההשקעה שטבועה בתוסף והבחירה לשחרר אותו בחינם לכל המשתמשים
הופכת את אלמנטור – לפייג בילדר שמשנה את חוקי המשחק בעולם הוורדפרס.
אין לי ספק שמשתמשים רבים (גרפיקאים, משתמשים מתחילים, מנהלי אתרים, אנשים שלא יודעים לכתוב קוד ) יגלו את אלמנטור כאחד הכלים היעלים ביותר עבורם בהקמת עמודי וורדפרס.

 

מעוז לוסטיג – מפתח אתרי וורדפרס ומקדם אתרים
בחרתי בתוספים השימושיים והיעילים ביותר עבור כל אתר שבנוי על וורדפרס.

תוסף פרימיום המאפשר לשפר בקלות את זמני טעינת העמודים באתר, קביעת ההגדרות בהתאם לאתר עליו מותקן התוסף לוקחת מספר דקות בודדות, ממשק ההגדרות של התוסף מאוד מובן ונוח לתפעול בניגוד לתוספים אחרים.

2. Contact Form 7
תוסף טפסים פשוט שמאפשר ליצור טפסים עבור כל מטרה באתר, אפשר להגדיר ולשנות כל דבר בטפסים בצורה מאוד פשוטה וגם ולחבר אותו בעזרת API לכל שירות או כלי שצריך.

3. Yoast SEO
בתור מקדם אתרים אני לא יכול לעבוד על אתר שאני מקדם בלי התוסף הזה, התוסף מאפשר ביצוע שינויים ברמת הOnPage עבור כל עמוד באתר, יש אפשרות גם לעריכה קבוצתית של טייטלים ודיסקריפשנים(עושה את החיים קלים במידה ומתחילים עבודת קידום על אתר עם המון עמודים), יצירת מפת אתר xml מתעדכנת ושינוי הגדרות מתקדמות.

4. WP Smush
תוסף המאפשר הקטנת גודל התמונות בזמן ההעלאה לאתר מבלי לאבד מהאיכות ובכך משפר בעוד אחוזים את זמני טעינת העמודים באתר, התוסף מאפשר לעשות גם מעבר על כל התמונות באתר ולהקטין אותם בתהליך אחד(חוסך הרבה זמן שמתקינים אותו על אתר קיים). הקטנת התמונות בעזרת תוסף זה יעילה יותר משאר תוספים דומים שהשתמשתי בעבר.

5. Redirection
תוסף הפניות פשוט ונוח לשימוש, מאפשר לעשות הפניות בצורה פשוטה וקלה וגם עושה הפניות אוטומטית לעמודים שנמחקו באתר.

 

אייל רחמים – digitouch חברה לקידום אתרים
digitouch היא חברה לקידום אתרים ושיווק באינטרנט, המתמחה בניהול תקציבי שיווק מבוססי ביצועים.
אנו מרכזים מערך ניהול רזה של 6 עובדים מוכרים בתחום בעלי ניסיון רב שנים  ומנהלים 22 כותבי תוכן, 3 מתכנתים, 3 מעצבים, ו-33 מנהלי קמפיינים,  כמובן שהכל מתבסס סביב נושא הוורדפרס.

1. Redirect List
העבודה הסזיפית והמלחיצה ביותר, להעלות אתר חדש כאשר האתר היישן מדורג גבוהה בגוגל,
אז גוגל כבר הצהירו שהפנייה 301 לא מאבדת מכח העמוד , מצד שני אך עושים את זה מבלי להסתבך, מפורט ב-4 שלבים בסיוע הפלאגין המגניב הזה:
א. לעשות סריקה של האתר החדש והישן לדפים פנימיים
ב. לעשות קובץ אקסל עם הדפים הישנים והחדשים
ג. באתר הזמני, להכניס את הנתונים לתוך התוסף של וורדפרס
ד. להגיד לבעל האתר שהוא יכול לשנות את הדומיין מ new לרגי

2. Yoast SEO
אולי הפלאגין שיופיע הכי הרבה בפוסט הזה, אבל יש סיבה רצינית לזה, אולי הפלאגין שמציג בצורה הפשוטה ביותר את הפרמטרים שבהם העמוד חסר, מתייחס לכמות ביטויים, מיקוד בביטוי חיפוש, כותרות העמוד , כותרות משנה , תגיות META כמות תוכן וכו.
כחברת בוטיק לקידום אתרים, כאשר אנו מקבלים פרויקט במיוחד גדול של פורטל או אתר חדשות מוביל, אנו מקדישים את השבועיים הראשונים להכין דוח אונסייט רחב ומקיף התוסף מאפשר לנו מהר מאוד להוסיף חלק מהפרמטרים לדוח, מה שמשפר לנו את יעילות העבודה, והתפוקה.

3. Google XML Sitemaps
מפת אתר למי שלא מכיר מסייעת לכם לתת לרובוטים של גוגל גישה לסרוק בצורה מקיפה ורחבה את האתר שלכם, נועדה לסייע לגולשים להגיע לעמודי האתר בצורה פשוטה וברורה.
בתהליך קידום אתרים למפת אתר יש חלק חשוב, מאחר וחשוב לנו להיסרק ע"י גוגל, הפלאגין הזה מסייע לכל אחד, גם שאינו מומחה לבנות מפת אתר מפורטת בתוך דקות ספרות ופה אני יכול רק לחשוב מה היינו עושים בלעדיו 🙂

4. EWWW Image Optimizer
הרבה מדברים על Wp-Smush, אבל אני אוהב את EWWW Image Optimizer יותר, הוא פשוט מהיר וללא הגבלות, ניתן לשלוט על רמת כיווץ התמונה, ועוד לא מעט אופציות מתקדמות.

5. W3 Total Cache 
פלאגין שיוצר מטמון , ובכך מאפשר למי שנכנס פעם אחת לאתר הוא לא יצתרך לטעון אותו שוב מחדש, מה שמשפר משמעותית את מהירות האתר

 

יוגב אביטן – תדמית אינטראקטיב
נתחיל במשפט הידוע שאומר "מה שאפשר לעשות בלי להתקין תוסף, עדיף!" ובכל זאת, בשנים האחרונות מערכת הוורדפרס תפסה תאוצה וכל אדם מן המניין עם מעט יכולות טכניות יכול להקים אתר אינטרנט, אז לא פעם תוספים פותרים כמה שורות של קוד, למי שלא יודע לכתוב אותו.

1. WooCommerce
התוסף הכי פעיל בוורדפרס.
למי שעדיין אינו מכיר, תוסף זה יהפוך כל אתר וורדפרס לחנות.
כמובן שישנה דרך ארוכה כדי להגיע עד לחנות מלאה, אבל התוסף פשוט, קל ונוח לשימוש.
מערכת הזנת המוצרים נוחה וברורה, דבר שחשוב מאוד ביצירת חנות וירטואלית.

2. WP Super Cache
אחד הדברים החשובים באתר הוא המהירות שבו הוא עולה.
כאן התוסף הזה נכנס לפעולה, מה שמיוחד בו הוא הקלות של השימוש בו, פשוט להתקין ללחוץ על כפתור, והאתר שלכם עובד מהר יותר.
כמו כן, אחד היתרונות הבולטים שלו היא העובדה שהוא חוסך במשאבים לשרת שלכם, ככה שחוץ מגלישה מהירה באתר גם חברת האחסון שלכם תאהב אתכם;) אבל לא רק הם, גם אלוהי האינטרנט המכונה "גוגל" מכבדים מאוד אתרים מהירים שעושים שימוש נכון במטמון.

3. All in One SEO Pack
בתחום ה-SEO, קידום אורגני בגוגל ואופטימזציה במנועי חיפוש, ישנה תחרות בין מספר תוספים שכל אחד סמוך שהוא הכי טוב, אני חושב שכאן כבר נכנסת הדעה האישית, שמבוססת על קלות שימוש ונסיון חיובי מהתוסף. בחרתי בתוסף זה כי הוא יחסית מאוד נוח וקל לשימוש גם למי שלא בקיא ברזי תורת ה-SEO. מומלץ.

4. Advanced Custom Fields
כשיוצרים אתר שמורכב מתוכן דינמי, אין מנוס מלהשתמש באחד התוספים שמשדרגים את עבדותו של המתכנת פלאים.
באמצעות תוסף זה ניתן להוסיף כמעט את כל סוגי השדות בהתאמה בתוך התוכן בוורדפרס בצורה פשוטה, יעילה ועם ממשק מאד נוח למשתמש.
לתוסף עצמו ישנם לא מעט הרחבות נוספות כשאחת הבולטות מבינהם היא ACF REST API שעוזרת להתממשק ולקרוא גם את השדות החדשים שנוספו באמצעות ה-ACF בJSON של האתר לדוגמא.

5. Imsanity
התוסף הבא יחסוך לכם הרבה מקום בשרת.
תתארו לעצמכם מצב שאתם מעלים תמונה לאתר שהמשקל שלה הוא 3 mb והרזולוציה מאוד גדולה, באמצעות תוסף זה תוכלו לכווץ את התמונה, ובכך לאחר שהתמונה תעלה לשרת היא תשקול מאות kb בודדים. בהגדרות התוסף תבחרו את הגודל המקסימלי של תמונה שתעלה לאתר בעתיד, והמערכת כבר תתאים את גודל התמונה בהתאמה. אפשרות נוספת היא כיווץ כל התמונות אשר כבר נמצאות בשרת והועלו בעבר, באמצעו  לחיצה אחת תוכלו להקטין את כולם. (בגרסא החינמית עד 200 תמונות בלחיצה, אבל אפשר ללחוץ כמה פעמים שתרצו).

 

מיה ליברמן – QuickSites
לאחר התלבטות לא קלה, החלטתי לבחור את נבחרת התוספים שלי מנקודת הראות של הלקוח ולאו דווקא מתוך נקודת הראות של המתכנת/מעצב בוורדפרס. הרי בסופו של דבר הלקוח הוא זה שנשאר עם האתר וכדאי להפוך את החיים שלו לכמה שיותר קלים. חשבתי אלו תוספים יעשו את החיים נעימים ללקוחות שלי או איזה תוספים ממלאים פונקציה מבוקשת על ידם במיוחד.

1. Tiny MCE Advanced
תוסף קטן אבל חשוב ביותר מנקודת המבט של הלקוח. עורך הטקסט Tiny MCE Advanced  הוא תוסף לעורך הויזואלי של וורדפרס. מה שלנו המפתחים נראה פשוט בשינוי נראות הטקסט, ללקוח זה פשוט סיוט – השורות קופצות, רווחים לא מסודרים, גדלים של פונטים ושינוי צבעים. עם הפלאג הזה הלקוחות רוצים לשנות צבע/גודל/טאבים/ להוסיף טבלאות ועוד פונקציות אחרות? אין בעיה. עם העורך הזה הדבר ניתן בקלות.

2. Elementor
החשיבה מאחורי התוסף היתה לאפשר ללקוחות/מעצבים ליצור אתר בוודרפס מבלי לגעת בקוד בכלל והם עשו את זה בגדול. הפלאג הזה משתלט על כל החלק של גוף האתר מבלי לגעת בפוטר ובהדר ומאפשר לעצב אותו בsections  ובעמודות. יש רשימה מכובדת של פיצ'רים כמו הוספות אייקונים, תמונות, בלוקים של כותרות וטקסט, מודולים של רשתות חברתיות וטפסים.

3. PDF Embeder
לאחר הוספת הפלאג ניתן להעלות מדיה של קובץ ה PDF, נוסף שורט קוד ג'אווה סקריפט שמראה את קובץ הPDF לקריאה. ניתן לדפדף במסמך הPDF בנוחות ולמשתמשי הפרימיום יש גם אפשרויות נוספות כמו הורדת המסמך והגדלה למסך מלא. אנחנו המפתחים עושים זאת בקלות ללא הפלאג, אבל עבור הלקוח שלנו, זה פיתרון פשוט ואלגנטי שלא דורש שורת קוד אחת. הפלאג הבסיסי הוא חינמי.

4. Pojo Forms
היתרון בתוסף הטפסים של פוג'ו שהם מצד אחד פשוטים, ומצד שני שני קלים לעיצוב. והם עובדים בסינכרון מלא עם האלמנטור.
ניתן להוסיף כל שדה סטנדרטי ולעצב את הכפתורים והנראות. שדות כמו רדיו, העלאת קבצים, קישורים, כתובות מייל ותיבות סימון ניתן להוסיף לטפסים. כמו כן, ניתן להגדיר את המסרים לאחר מילוי הטופס ולשלב תהליך של טפסים. הפלאג חינמי ללקוחות פוג'ו בלבד.

5. Contact Form DB
הפלאג הזה מאפשר איסוף מידע מכל תוספי הטפסים הסטנדרטיים כמו גרביטי פורמס, קונטקט פורמס 7, נינג'ה פורמס, פורם קרפט ואחרים . הוא עובד היטב גם עם הטפסים של פוג'ו. לאחר התקנת התוסף הוא קורא אוטומטית את הטפסים שיצרתם ואוסף מהם מידע. חווית המשתמש שלו אינה אטרקטיבית במיוחד אבל יעילה. כשנכנסים לתוסף עצמו מלוח הבקרה בוחרים את אחד הטפסים שיצרתם וניתן לראות איזה נתונים מולאו על ידי המבקרים כולל הIP שלהם. ניתן גם להוריד את הנתונים לקובץ אקסל. קל להסביר את השימוש ללקוחות והפלאג הוא חינמי.

 

אור זלצר – מנהל פרוייקטים – Muse Consultancy

1. Header and Footer
לא צריך לרוץ למתכנת בשביל פעולה פשוטה כמו הטמעת פיקסל של גוגל/פייסבוק באתר לצורכי רימרקטינג או ניטור תנועת גולשים. תוסף זה מאפשר הטמעה של כל פיסת קוד בחלקים הרלוונטיים בעמוד.

2. WP Rocket
אנחנו עובדים כל כך קשה להביא גולשים לאתר, מישהו צריך לדאוג שהם גם ישארו בו. אחד הגורמים המרכזיים לנטישת אתרים (חוץ מכמובן תוכן גרוע) הוא זמני טעינה ארוכים במעבר בין עמודים, ולשם זה בדיוק התוסף הזה נועד. wp rocket עושה בערך כל פעולה אפשרית על מנת להאיץ את זמני הטעינה של האתר שלכם.

3. Elementor
אני מניח שכל מי שמזדמן לקרוא את הפוסט הזה נתקל בדרך כזאת או אחרת או לפחות שמע על WIX. אז לדעתי התוסף הזה מייתר לחלוטין את השימוש בפלטפורמה של וויקס. הבנתי בעבר וויתור על בעלות בנכס שלך לטובת ממשק נוח וקל לתפעול, להמלצתי כדאי לבדוק את תוסף “אלמנטור” מבית פוג’ו לפני שמוותרים כל כך בקלות על פיסת הנדל”ן היקרה מאוד שלנו באינטרנט.

4. Hide My WP – (בתשלום)
תוסף אבטחה שהציל אותי לא מעט מנסיונות פריצה. הוא קודם כל מסתיר את הלינק הדיפולטיבי לגישה לממשק הניהול, מתריע בפנינו על נסיונות פריצה ובעל אפשרויות רבות להסתרת המידע הנגיש שלנו באתר.

5. ManageWP Worker
התוסף הזה הוא רק כלי המאפשר חיבור למערכת של ManageWP. לא סתם המליץ סן טזו למצביאים להעזר ב”קרקע עליונה”. מבט עילי על המתרחש באתרים שלכם יכול להעניק יתרון משמעותי בזירת האינטרנט, וזה בדיוק מה שהתוסף הזה מעניק. החל מנתונים סטטיסטיים חשובים ועד לעדכוני גרסאות. התוסף מומלץ במיוחד למי שמנהל מספר רב של אתרים.

 

ניצן בן נר – Benner Websites
מפתח PHP וJavascript ובונה אתרים.

1. Contact Form 7
כמובן, התוסף הראשון שעולה לי בראש – תוסף ליצירת טפסי יצירת קשר. בכל אתר ואתר, טופס יצירת קשר הוא דבר הכרחי. הנעה לפעולה ליצירת קשר דרך האתר היא מה שבסוף יוצרת לידים ולקוחות פוטנציאלים.

2. Yoast SEO
תוסף SEO הכי טוב שקיים כיום בשוק (לדעתי). ניהול תגיות, כותרות מטא, תיאורים וכד׳.

3. Advanced Custom Fields
בניית שדות מותאמים בקלות. הכרחי בעיקר למתכנתים ולבניית ערכות עיצוב. מאפשר להציג מערכת ניהול מקצועית ומסודרת ללקוח שעורך את האתר.

4. WP Rocket
כשמו כן הוא – טיל. תוסף קאש ברמה מאוד גבוהה. משפר את זמני עליית האתר בהרבה ע״י שמירת קאש, CDN (אופציונאלי), העברת סקריפטים לפוטר ועוד פונקציות שעוזרות לשיפור הביצועים והציונים של האתר.

5. Text Me
תוסף שמאפשר חיבור של האתר (טפסי יצירת קשר, חנות, הזמנות וכד׳) למערכת smsים.

 

יניב וינר – Yebo

1. InfiniteWP Client
תוסף זה מהווה את החיבור בין האתר למערכת InfiniteWP הנהדרת. באמצעות InfiniteWP, ניתן לנטר את כל האתרים שאתם מנהלים ולראות את מצבם מבחינת עדכונים (וורדפרס, תוספים ותבניות). הכל מנוהל מ-Dashboard נוח מאוד שמאפשר עדכון ישירות ממנו, ללא צורך לגשת לממשק הניהול של האתר. יש Addons בתשלום שמאפשרים שלל פיצ'רים כמו מבט-על של Google Analytics של כל האתרים, גיבוי ושליחה אוטומטית ל-Dropbox או Amazon S3 ועוד.

2. Forms: 3rd-Party Integration
זהו תוסף לתוסף הפופלרי Contact Form 7. התוסף מאפשר שליחה של נתוני הטפסים של Contact Form 7 לשירותי צד ג', למשל מערכות ניהול לידים, באמצעות API.

3. WP-Optimize
הוזכרו כאן התוספים WP Smush Pro ו-WP Rocket הנפלאים אשר עושים אופטימיזיות לקבצים השונים: תמונות, קבצי CSS ו-JavaScript. אבל מה עם מסד הנתונים? התוסף WP-Optimize סורק ומנקה את מסד הנתונים ע״י הסרת תוכן מיותר כמו שמירות אוטומטיות ו-Revisions של פוסטים שוורדפרס עושה בזמן עריכה, תגובות ספאם ותגובות אשר נמצאות בזבל. אפשר לתזמן את הניקוי לפי הצורך, למשל פעם בשבוע או פעם בחודש.

4. WP All Import יחד עם התוספת WooCommerce Add-On
מפתחים אתר מסחר אונליין מבוסס Woocommerce עם מאות מוצרים? התוסף הזה בשבילכם. הוא מאפשר יבוא מאסיבי של תוכן, במקרה הזה מוצרים, באמצעות קובץ CSV או XML. התוסף הזה מקל מאוד על הפיתוח – הוא מאפשר ליצור טמפלייטן שמבוסס על השדות שיש ב-CSV, עם אפשרות יצירת טקסונומיות מורכבות ואפשרות הורדת תמונות למוצרים באופן אוטומטי מהענן (למשל Dropbox או Amazon S3).

5. MailChimp for WordPress
רוב הלקוחות שלי עושים שימוש במערכת Mailchimp הנפלאה לניהול רשימות תפוצה וקמפיינים באימייל. התוסף הזה כולל טופס הרשמה של לרשימת התפוצה שאפשר לשים כווידג׳ט באתר, רישום משתמשים באופן אוטומטי בעת קניה (אינטרגרצה עם Woocommerce) ועוד. מומלץ להשקיע בגרסת הפרימיום של התוסף שכולל פיצ׳רים כמו רישום ב-AJAX, יצירות טפסים שונים, תמיכה ברמה גבוהה ועוד.

דייב אברג'ל

סמנכ"ל ומייסד uPress, מפתח Backend & Frontend, מתמחה בשיפור ביצועים לאתרי וורדפרס, טיפול בבעיות אבטחה מתקדמות, ושיווק ברשתות חברתיות. שותף פעיל במספר פרוייקטים מעניינים בתחום המוגשים כתרומה לקהילה - WiPi, Enable, Greenicon, Speedom, ועוד..

  • אולי יעניין אותך..

  • 12 תגובות על “תוספי הוורדפרס הטובים ביותר: על פי דעת 20 מומחי וורדפרס ותיקים”

    1. אני מבקשת לדעת, יש לי אתר וורד פרס שמהווה קורס דיגיטאלי. הייתי שמחה לדעת האם המשתתפים צופים בתכנים וכמה זמן הם נשארים על הסרטון.
      גם חשבתי אולי להוסיף תוסף שבו do להם יהיה מעקב מה הם ראו כבר.
      האם יש שני תוספים כאלו?
      תודה רבה
      סמדר

    2. "אכן רשימה יפה של מפתחי אתרים ורשימה עוד יותר יפה של פלאגינים.
      גם אני בדעה עם כותב המאמר (האוצר של המאמר) שסליידר באתר זה יפה, זה עושה וואו אבל אם אפשר להימנע מסליידר – זה עדיף.
      סליידר באתר קודם כל מאיט את האתר (revolution) אבל זאת לא הסיבה היחידה. סליידר באתר פוגע בחוויית המשתמש! כן, כן. סליידר מעוצב כהלכה עושה וואהו, אבל מה אז? מתברר שסליידר לא בהכרח מוביל להמרה. במרבית המקרים, סליידר באתר פוגע בהמרה.
      עובדה היא שמסתכלים על אתרים מובילים בעולם, מה רואים? רואים שאין להם סליידר באתר, יש משהו אחר, יש הרבה דברים אחרים, אבל לא סליידר.
      בהצלחה,
      זהר עמיהוד
      מוביל עסקים להצלחה באינטרנט"

      1. ישראל, ראשית תודה על הפעילות שלך באתר.
        המאמר הנוכחי הוא מאוד טכני ולכן יהיה לך מעט עמוס לקרוא אותו במכשירי מובייל.
        אנחנו מאוד ממליצים לקרוא אותו ממחשב בצורה יותר נוחה.
        אם בכל זאת אתה רוצה לקבל את התקציר ל-10 התוספים המומלצים ביותר אז בבקשה:

        Yoast SEO (11)
        Contact Form 7 (8)
        WP Smush Pro (5)
        WP Rocket (7)
        Advanced Custom Fields (6)
        Text Me (3)
        Header And Footer (3)
        Elementor (3)
        Wordfence (2)
        Redirection (2)

    3. תודה רבה על הכתבה, היא מצוינת.
      רציתי לשאול האם וורדפרס מולטיסייט יכול לגרום שפלאגין של חיבור שרת סליקה לאתר ווקומרס לא יעבוד?
      הפעלתי את הפלאגין- הכנסתי טוקן ובלחיצה על submit נתקע- ולא מתקדם.
      והאם מישהו יכול לעזור לי לפתור את הבעיה?

      1. היי שרה,

        לא אמורה להיות בעיה בין אתר מולטיסייט לתוסף סליקה.
        במידה ויש לך כזו, את צריכה לבדוק בדוח השגיאות של השרת מה השגיאה שמופיעה בעת ניסיון הטמעה של התוסף.

        בברכה,
        ברק.

    4. הי, תודה על המידע החשוב!
      אני מחפשת תוסף שייתן מענה ליצירת שאלונים אוספי מידע,
      ברצוני לנתח את המידע שאקבל מהמשתמשים באתר ולכן אצטרך
      שהתשובות הפתוחות לשאלות ייצאו בצורה טובה לאקסל וכן שאוכל
      לנתח שאלות של היגדים (עם מידת הסכמה 1-5).
      ודבר אחרון, בגלל שאני עובדת בעמותה, אשמח שהתוסף יהיה חינמי
      אם כי אם יש משהו טוב מאוד בתשלום, נבחר באיכות.
      תודה רבה 🙂

    כתיבת תגובה

    האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *