אתר זה משתמש בעוגיות למטרות שונות, כמפורט במדיניות הפרטיות.

100 הקטגוריות המובילות שצמחו או דעכו ב eCommerce בתקופת הקורונה

גיל טרבלוס,

100 הקטגוריות שצומחות ודועכות בעולם eCommerce בתקופת הקורונה

כמו העולם הפיזי והישן המוכר לכולנו גם עולם ה eCommerce עבר טלטלה דרמטית עקב נגיף הקורונה.
ממשלות ברחבי העולם נוקטות בצעדים שונים שמגיעים על מנת לעצור את התפשטות הנגיף על ידי סגר על כל אחד ואחת מאיתנו, וסגירת המרחב הציבורי.
באופן בלתי נמנע צעדים אלו מביאים להרס מוחלט של כלכלת "העולם הישן".
השינוי הכלכלי העצום שמתרחש בא לידי ביטוי בעולמות ה eCommerce.

כמעט בכל מדינה שנפגעה מהנגיף ההוראות הן להישאר בבתים, ולצמצם מגע עד כמה שניתן, עסקים שאינם מוגדרים כ"חיוניים" נסגרים במהירות האפשרית. והאמת? שהשינויים האלו משפיעים בצורה מרתקת לא רק על חיי היום יום שלנו, אלא על הרגלי הקניה של כולנו. אנחנו לא רואים רק עלייה משמעותית בקניות ברשת שאותה ניתן להבין בקלות אלא עלייה משמעותית בהיקף הקניה, ויותר מעניין מכך אנחנו רואים גם שינויים בהרגלי הקנייה שלהם.

קורונה corona

בעוד שאנחנו מצפים שבזמן מגיפה הצרכנים יקנו כמויות גדולות של נייר טואלט, קופסאות שימורים ומוצרים חיוניים אחרים, נראה שהצרכנים בוחרים לקנות עוד כמה סוגי מוצרים שונים.

השינוי המעניין הזה נותן לנו אולי הצצה גם ליום שאחרי המשבר, אנחנו בטוחים ששינויי ההרגלים שהצרכנים מגלים בימים אלו ילוו אותנו גם ביום שאחרי, ואף יתעצמו.

כדי לבדוק איך התקופה הזו משפיעה על הרגלי הקניות שלנו, על מה אנחנו צורכים בימים אלו, ביצענו סקירה של מכירות הeCommerce ברחבי ארה"ב והפקנו רשימה של 100 הקטגוריות הצומחות ביותר בתחום ו- 100 הקטגוריות הדועכות ביותר בתחום, וכל זה בבדיקה שנעשתה לחודש מרץ שהיווה ברוב העולם את ה"פיק" הראשוני בשינויים שנגרמו מהנגיף.

הנה הנקודות הגדולות:

• יש עלייה חדה בכל הקשור לתחום הכושר הביתי שכולל ציוד כמו משקולות, אביזרי כושר וציוד ליוגה. זאת בעקבות כך שמכוני הכושר ומתחמי היוגה והאירובי נאלצו להסגר וכנראה יהיו בין האחרונים להיפתח.
מאחר ואנחנו רואים עלייה בכושר הביתי, ניכרת ירידה ברכישת ציוד כושר שמצריך יציאה מהבית כמו תיקי אימונים, כדורים לכל הסוגים וציוד שמותאם לפעילות שאינה ביתית.

• מאחר והמון חברות עברו למתכונת עבודה מהבית, רואים צמיחה בדרישה לציוד מחשב כמו מסכים, מקלדות, עכברים, מצלמות רשת (ידעתם שמלאי מצלמות הרשת בישראל נגמר כמעט לחלוטין?) וכמו כן, כסאות נוחים יותר מאחר והמון אנשים מחפשים ליצור סביבת עבודה מקצועית ונוחה – מהבית.

• בעקבות קריסת עולם התיירות בתקופה הזאת, ניתן לראות ירידה בתחום המזוודות, תיקים ומצלמות. בנוסף, מכיוון וישנם פחות אפשרויות לטיולים ניתן לראות ירידה בתחום ההנעלה הפתוחה כמו סנדלים וגם תחום השחייה חווה פגיעה משמעותית מאוד עם מוצרים כמו בגדי ים וכפכפים.

• תחום נוסף שחווה פגיעה בתקופה הזו זה הלבוש הרשמי והאלגנטי, בעקבות ביטולים של אירועים כמו חתונות אין ביקוש לחליפות ושמלות, בעיקר חליפות חתן ושמלות כלה.
גם בישראל הדבר בא לידי ביטוי משמעותי כמו למשל בענף ההלבשה לחג, אנשים אינם מתארחים או מארחים ואינם מרגישים צורך ברכישת ביגוד לחג.

בתקופת אי וודאות שאנו נמצאים בה, הרגלי הקנייה של הצרכנים עברו לצריכה המתאימה יותר להישארות ביתית עם המשפחה, לכל מה שקשור לשמירה על שגרת החיים דומה ככל הניתן למה שהייתה לפני כן.

לפניכם הרשימה המלאה של התחומים הצומחים והדועכים. אם יש לכם שאלות או הערות לגבי המאמר, אתם מוזמנים תמיד להגיב לפוסט זה, נשמח לשמוע את חוות הדעת שלכם.

100 הקטגוריות הצומחות ביותר בתחום

תודה לאתר Stackline על הסיוע באיסוף הנתונים.

גיל טרבלוס

תומך טכני בחברת uPress בעל ניסיון של שנים ארוכות בעולמות המחשבים והתקשורת במסגרת השירות הצבאי ובתעסוקה במספר חברות אינטרנט בישראל , בשעות הפנאי אוהד מושבע של ברצלונה וחי את עולמות הגיימינג. הצטרף לנבחרת המנצחת של uPress לאחר לאחר ניסיון ארוך בתחום האינטרנט והרשתות, כיום משרת את לקוחות החברה בכלל ערוצי השירות הטכני.

  • אולי יעניין אותך..

  • כתיבת תגובה

    האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *