אתר זה משתמש בעוגיות למטרות שונות, כמפורט במדיניות הפרטיות.

טיפים לבחירת תבנית עיצוב וורדפרס

חי מונדו,

כאשר אתם נכנסים לתהליך של בניית אתר או בלוג אישי, בחירת תבנית עיצוב נכונה עבור המטרה שלך היא בהחלט אחד השלבים המהותיים שחשוב להתעכב בעבורם.
במהלך התהליך, יהיה עליך לבחור בין אלפי תבניות, בחינם או בתשלום, כשכל תבנית נראית יותר טוב מהקודמת, בהחלט מבלבל.
אז כדי להקל על תהליך בחירת התבנית הנכונה אשתף אתכם במספר טיפים חשובים שמלווים אותי בתהליך שאנו משתמשים בו אצלנו במונדו.

 

 

למה צריך לשים לב בעת בחירת תבנית וורדפרס?

 

וורדפרס מיועדת לבניית כל סוגי אתרי האינטרנט לכן הייחודיות שלכם חייבת להיות בולטת וברורה. כל תבנית נוצרה ועוצבה כדי לשרת מטרה מסויימת, להעביר מסר או אנרגיה מסויימת בשניה שהגולש נתקל בה.
עליכם להיסגר לפני הכל, על החזון שלכם – מה האתר שלכם אמור לשדר? למי הוא אמור לפנות?  מה מטרת האתר?
לאחר מכן, התבנית אמורה לשרת את הצורך הזה, לעבוד עם התוכן, לדוגמא, אם האתר שלכם עוסק בפוליטיקה או חדשות, עליכם לבחור תבנית שמעודדת קְרִיאוּת ומציגה בצורה נוחה המון טקסט.

המון תבניות מגיעות עם אפשרויות התאמה אישית אינסופיות. חשוב שהתבנית תהיה כתובה נכון. אם התבנית אינה מקודדת וכתובה נכון, כל האפשרויות האלו יכולות בעצם להקשות עליכם את ההתאמה האמיתית או את השימוש בתוספים מסויימים, ואז בעצם אתם "תקועים" עם תבנית שכל שינוי שתרצו לעשות יעלה לכם שעות פיתוח עם מתכנת.
מצד שני, יש אלפי תבניות וורדפרס שנראות מדהים, אבל יביאו לאיטיות מוגזמת בטעינת האתר שלכם. ואף אחד לא אוהב לבקר באתר איטי, במיוחד לא גוגל שמעניקה תמיד ציון גבוה יותר לאתרים מהירים יותר, כמו שאומר המשפט הידוע "לא כל הנוצץ זהב".
התבנית שלכם, ממלאת את אחד התפקידים הכי חשובים באתר וורדפרס שלכם. היא הפנים שלכם עבור הגולשים וכמובן עבור מנועי החיפוש.
כעת, בואו נעיף מבט על הצעדים שכדאי לנו לנקוט כדי לוודא שאנו בוחרים את תבנית הוורדפרס הטובה ביותר עבור האתר שלנו:

 

1.תמיד לשאוף לפשטות

פשטות היא לא מילה גסה, ולמעשה, מנסיון של שנים ארוכות כמעצב UX וכארט דיירקטור אני מכתיר את הפשטות ככלל הראשון בעיצוב.
קיימות תבניות רבות עמוסות בצבעים, פריסה מורכבת, אנימציות וכו'.. עכשיו אני לא אומר שזה רע, אבל ברוב המקרים אנחנו לא ממש צריכים את כל העומס הזה. פשטות היא התחכום האולטימטיבי, אמר לאונרדו דה וינצ'י.
חפשו תבנית עיצוב שתציג נכון את התוכן שלכם, שתראה טוב בזכות מה שאתם מתכננים להציג. וודאו כי הסגנון של התבנית לא מסובך ועמוס, המטרה שלנו היא לעודד קריאה וצפייה של גולשים, ולקדם את האתר שלנו בעת ובעונה אחת.
אם תבנית העיצוב נראת נהדר אבל לא ממירה גולשים למנויים, הערכה לא מספיק טובה עבורנו. זה נחמד שהגולש מתרשם מהעיצוב אבל המטרה שלנו היא לבנות קהל, לקדם את העסק.

 

2. רספונסיביות היא בכלל לא שאלה

לא משנה כמה התבנית יפה בגרסת דסקטופ, היא חייבת להיות רספונסיבית בצורה מלאה.
תבניות רספונסיביות הן תבניות שמתאימות את המבנה וחלוקת התוכן שלהן עפ"י רוחב מסך המכשיר בו הן מוצגות. אחוז הגולשים ממכשירים ניידים כיום יכול להגיע למעל 50%, תלוי בסוג ותוכן האתר.
גוגל מציגה אתרים רספונסיביים בראש תוצאות החיפוש ממכשירים ניידים. לא משנה מה נושא האתר או למי מיועד האתר – האתר חייב להיות רספונסיבי.
הדרך הקלה ביותר לבדוק אם התבנית רספונסיבית או לא היא פשוט להקטין את גודל הדפדפן ולבחון אם התבנית מגיבה ומתאימה את עצמה לשינוי.
צורה יותר מעמיקה של בדיקת רספונסיביות היא גלישה לאתר Google’s Mobile Friendly Test
בדיקה זו תציג אזהרות והערות, בהתאם לכתובת התבנית שתזינו.

 

3. תאימות דפדפן

קרוב לוודאי שהגולשים שיבקרו באתר שלך משתמשים בדפדפנים שונים. התבנית עשויה להראות מדהים בדפדפן אחד, אך שבורה בדפדפן אחר.
כאן נכנס עניין תאימות הדפדפנים. מרבית מפתחי התבניות מכירים את הנושא ויודעים מה כן לעשות ומה לא לעשות כדי ליצור חווית גלישה זהה בין הדפדפנים, במידת האפשר.
לרוב יצויין בעמוד התבנית לאיזה דפדפנים היא מתאימה, אך אם לא צויין, תמיד תוכלו להריץ בדיקה בסיסית, ולטעון את התבנית על מספר דפדפנים שונים כמו Google Chrome ,Firefox ,Internet Explorer ,Safari וכו'..
כמו כן, הריצו בדיקה דומה על מספר דפדפנים בטלפון נייד, רצוי לבצע את הבדיקה גם על מערכת הפעלה אנדואיד וגם על IOS.

 

4. תוספים נתמכים

תוספי וורדפרס, הם בעצם הדרך שלכם להעצים את האתר. להעניק לו כוחות מיוחדים. התוספים האלו מאפשרים לכם לעשות עם האתר כמעט כל דבר שתרצו.
כמות תוספי הוורדפרס הקיימים היא אינסופית, אך יש מספר תוספים שהם תוספי חובה לכל סוג אתר כמו Gravity Forms, Yoast SEO, W3 Total Cache וכו'..
וודאו כי התבנית תומכת בשימוש בתוספים הפופולריים.

 

5. תרגום וריבוי שפות

כמעט רוב התבניות שתמצאו ברשת הן תבניות באנגלית שנבנו עבור אתרים באנגלית.
אם אתם רוצים חיים ממש קלים, תחפשו תבנית שעונה על כל הקריטריונים שהצבנו ובנוסף תומכת RTL. משמע תומכת בשפות שנכתבות מימין לשמאל כמו עברית וערבית.
ידוע לי שאם תגבילו את החיפוש בצורה הזו, תצמצמו מאוד את התוצאות שלכם, אם תוותרו על תבניות מימין לשמאל (מה שאומר שאולי תצטרכו לשלב מתכנת שיגייר את התבנית) חפשו תבנית שתומכת בריבוי שפות ושיש לה אפשרות תרגום.

 

6.PAGE BUILDER בסגנון DRAG & DROP

בוני עמודים הם למעשה תוסף וורדפרס, שמאפשרים לנו ליצור עמודים ללא צורך בתכנות ובשיטת Drag & drop (גרור וזרוק בתרגום חופשי).
יש המון תבניות פרימיום שמגיעות עם תוסף Page Builder כחלק מהמערכת שלהן, שבעצם מגביל אותנו. במידה ויום יבוא ונרצה להחליף את התבנית כל התוכן שנבנה ע"י ה-Page Builder של התבנית עלול להישבר, ולכן רצוי שנחפש מראש תבנית שתומכת באחד מתוספי ה-Page Builder הפופולריים וכך בעצם כל העבודה על העמודים אינה מחוברת לתבנית עצמה.
Page Builder מומלץ מאוד, דובר עברית כשפת אם, הוא WIPI.

 

7. תבנית עם אמא ועם אבא

כשאתם מחפשים תבנית, רצוי שחוץ מכמה שהיא יפה, ומרשימה, ורספונסיבית, ותומכת בכל תוסף עלי אדמות, תקראו קצת בעמוד הפייסבוק של החברה שמפתחת, גלשו בפורום התמיכה שלהם אם יש, תקראו את הפוסטים, את הבעיות בהן לקוחות אחרים נתקלו ויותר חשוב – את תשובות והתייחסות החברה.
למצוא תבנית עם 0 תקלות זו פנטזיה נחמדה, צריך לוודא שיש עם מי לדבר כשנתקלים בתקלה.

 

8. SEO FRIENDLINESS

המשקל שיש לנושא ידידותיות למנועי חיפוש וקידום האתר במבנה התבנית שתבחרו הוא גדול מאוד. תבנית שנראת מעולה יכולה עדיין להיות כתובה בקוד HTML לא תקין, וזה לחלוטין ישפיע על תוצאות ביצועי האתר במנועי החיפוש.
זו לא משימה פשוטה עבור אלו שאינם מתמצאים, לבחון את קוד המקור של התבנית בעצמם, לכן רוב בעלי התבניות מעדכנים בעמוד התבנית אם התבנית ידידותית למנועי חיפוש.
כמו כן באפשרותכם לבחון אם העמוד מייצר HTML5 ראוי בעזרת הכלי W3C Markup Validation.

 

9. דירוגים וסקירות

כמו שציינתי קודם, מעורבות וקהילתיות בעולם התבניות מעניקה לכם יתרון נוסף. ביקורות של לקוחות ודירוגים אמיתיים אי אפשר לזייף (לרוב).
קראו את התגובות, עברו על הביקורות, זה חשוב. שימו לב שלדעתי לא קיימת תבנית שאין לה ביקורות שליליות, תמיד יש את הלקוח הלא מרוצה ההוא, חשוב שתדעו להסתכל על הכמות של המגיבים, על כמות הביקורות. אם הכמות של הביקורות השליליות גדול באופן חריג, תמשיכו הלאה.

 

 

לסיכום

המטרה של מאמר זה הייתה לספק לכם טיפים לבחירה נכונה של תבנית עיצוב וורדפרס, אני מקווה שהצלחתי להעביר לכם מידע רלוונטי שבאמצעותו תוכלו כעת לבחור תבנית עיצוב בצורה חכמה יותר.
במידה ונתקלתם בקונפליקט כלשהו במאמר \ הייתם רוצים להוסיף מידע או הערות בנושא – אשמח לשמוע את התגובות שלכם בתחתית הפוסט בתור תגובות. בהצלחה!

חי מונדו

חברת מונדו עיצוב לוגו, מיתוג עסקי ובניית אתרים הוקמה לפני 10 שנים על ידי חי מונדו, יוצר ואומן עם תשוקה לעיצוב ייחודי, אחר ועם נוכחות. החברה מספקת מענה קריאטיבי ומיתוגי לעסקים, הכולל עיצוב לוגו ומיתוג לעסקים, בניית אתרי אינטרנט, בכל סדר גודל ובכל רמת מורכבות, עיצוב קונספט לאירועי חברה מא'-ת' ועוד..

  • אולי יעניין אותך..

  • 2 תגובות על “טיפים לבחירת תבנית עיצוב וורדפרס”

    1. תודה על השיתוף, אני מורה בתיכון (מהנדסת תכנה, אחרי 25 שנה עברתי לחינוך) וקיבלתי אחריות להקמת אתר חדש לבית הספר. המאמר שלך עזר לי מאד

    כתיבת תגובה

    האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *