אתר זה משתמש בעוגיות למטרות שונות, כמפורט במדיניות הפרטיות.

מדוע חשוב להשתמש בגרסה העדכנית ביותר של וורדפרס?

דייב אברג'ל,

בכל פעם כשיוצאת גרסת וורדפרס חדשה, אנו מקבלים אימיילים ממשתמשים ששואלים "האם זה בטיחותי לעדכן את אתר הוורדפרס שלהם". האם אתם תוהים מדוע כדאי לכם לעדכן? מעוניינים לדעת על היתרונות והחסרונות שבעדכון? במאמר זה נסביר על החשיבות הרבה שבעדכון האתר שלכם לגרסה העדכנית ביותר של וורדפרס, בנוסף נציין מספר שיטות על הליך העדכון.

זמן לעדכן גירסת וורדפרס

 

וודפרס היא מערכת ניהול תוכן חינמית שפותחה על-ידי קהילת מתכנתים. בכל שחרור גרסה, וורדפרס מתקנים באגים ומוסיפים תכונות חדשות, משפרים ביצועים ומגבירים יכולות תכונות קיימות על-מנת להישאר מעודכנים בסטנדרטים של הטכנולוגיה.

במילים אחרות, אם אתם נמנעים מלעדכן את אתר הוורדפרס שלכם, אתם מסכנים את אבטחת האתר שלכם, ומפספסים תכונות ועדכונים חדשים.

כעת נעיף מבט על היתרונות והחסרונות שבעדכון וורדפרס.

1. אבטחה

אבטחה היא ככל הנראה הסיבה החשובה ביותר מדוע עליכם לשמור על אתר הוורדפרס שלכם מעודכן.

כיום, כ-23% מאתרי האינטרנט ברחבי העולם מבוססי וורדפרס. בשל הפופולאריות העצומה שלה, וורדפרס היא גם מטרה פופולארית עבור האקרים, מפיצי קודים זדונים, גנבי מידע וכו'.

שוק מערכות ניהול תוכן
שוק מערכות ניהול תוכן

מאחר שוורדפרס היא מבוססת קוד פתוח, כל אחד יכול ללמוד את הקוד ולשפר אותו. אולם משמעות הדבר היא גם שהאקרים יכולים ללמוד אותו ולמצוא דרכים לפרוץ לאתרים.

החלק החיובי בסיפור הוא שלא כל ההאקרים מרושעים. למעשה, ישנם יותר האקרים טובים מאשר רעים, כך שמומחי אבטחה ברחבי העולם יכול ללמוד את הקוד ולדווח על באגים / תיקונים במאפייני הבטיחות. בכל פעם שנמסר דיווח בענייני אבטחה, צוות הליבה של וורדפרס עובד בשקדנות על-מנת לשחרר גרסה מעודכנת ומתוקנת.

פירושו של דבר הוא, שאינם אתם משתמשים בגרסת וורדפרס בלתי-מעודכנת, אתם בעצם משתמשים בגרסה חשופה יותר לפירצות אבטחה. האקרים יכולים לאתר ולמצוא אתרים העובדים עם גרסת וורדפרס לא עדכנית ולהפוך אתכם לקורבנות התקפה מתוחכמת.

לא רק וורדפרס עצמה, אלא גם תוספים (Plugins) עשויים לשמש האקרים. עליכם להבטיח שבאתר שלכם מותקנים התוספים, תבניות וגירסת וורדפרס בגרסתם המעודכנת ביותר.

2. תכונות חדשות

כל שחרור גדול של גרסת וורדפרס מגיע עם תכונות חדשות ושינויים לתוכנה. לדוגמא, וורדפרס 4.0 הגיעה עם חוויית התקנת תוספים משופרת, 4.1 הציגה עריכת תמונה בשורה (in-line) ו-4.2 הגיעה עם עדכוני תוספים מהירים יותר.

עדכון מהיר לתוספי וורדפרס
וורדפרס גרסה 4.2 הגיע עם עדכוני תוספים מהירים יותר

אם השתמשתם בגרסת וורדפרס ישנה יותר, אז חוויית הוורדפרס שלכם תהיה שונה בתכלית מזו של מי שמחזיק בגרסה המעודכנת ביותר.

אתם עשויים להיתקל בקשיים לקבל את העזרה המקוונת של וורדפרס, כיוון שאתם משתמשים בגרסה ישנה, זאת בזמן שגולשים בקבוצות התמיכה של וורדפרס יניחו שאתם משתמשים בגרסה החדשה ביותר.

3. שיפור ביצועים

שיפור ביצועים וורדפרס
כל גרסת וורדפרס חדשה היא בעלת ביצועים משופרים

מפתחי וורדפרס מנסים באופן תמידי להפוך את ביצועי האתר שלהם למהירים יותר. כל גרסה חדשה מגיעה עם מספר שיפורי ביצוע שגורמים לוורדפרס לפעול במהירות וביעילות גבוהות יותר.

לדוגמא, וורדפרס 4.2 שיפר את ביצועי הג'אווה-סקריפט עבור תפריטי ניווט, ואילו וורדפרס 4.1 שיפר שאילתות מורכבות שסייעו לביצועי אתרים שהשתמשו באותן שאילתות.

מאחר שמהירות הינה גורם בעל חשיבות מכרעת ב-SEO, מומלץ לשמור על וורדפרס מעודכן על מנת להבטיח ביצועים מרביים.

4. תיקון באגים

תיקון באגים בוורדפרס
גרסאות וורדפרס ישנות יותר עשויות "לסבול" מבאגים

על אף הבדיקות המדוקדקות שמעבירים על כל גרסת וורדפרס טרם שחרורה, עשויים להישאר באגים קטנים שהצליחו "להתחמק" מהבדיקה. מסיבה זו, מקפידים על שחרורים "קטנים" יותר של גרסאות וורדפרס (המקבלים מספר גרסה במבנה X.X.X) בניסיון להתגבר גם עליהם. לדוגמא, הגרסא העדכנית ביותר של וורדפרס, 4.2.3, כללה תיקונים ל-20 באגים מגרסת 4.2.

אם אתם הולכים לבקש עזרה בקבוצות התמיכה של וורדפרס, העצה הראשונה שתקבלו תהיה לעדכן את הגרסה, מה שאולי יפתור מיידית את הבעיה. באם אתם מתעקשים שלא לעדכן את וורדפרס, לא תוכלו להמשיך לקבל סיוע.

5. התאמת העדכון לתוספים ותבניות

לעיתים קרובות, מפתחי תוספים ונושאים מתאמים את העדכונים שלהם בשחרורי גרסאות וורדפרס על מנת להבטיח ניצול מרבי של התכונות והשיפורים החדשים שהוכנסו.

עם זאת, ישנם מקרים בהם עדכון יכול "לנתק" תוספים שקיימים אצלכם באתר, במידה שהם אינם מתאימים לשיטות העבודה המומלצות ולתקני הקידוד.

מסיבה זו, חשוב גם לגבות את אתר הוורדפרס שלכם לעיתים קרובות, ובמיוחד לפני עדכון גירסת וורדפרס.

לסיכום, החיסרון היחידי הוא שבכמה מקרים נדירים, האתר שלך יעבור זעזוע קל שידרוש מספר תיקונים, אולם לפניכם היתרונות שבעדכון:

  • אבטחת וורדפרס משופרת
  • תכונות וורדפרס חדשות ושימושיות
  • חוויית וורדפרס מהירה יותר
  • אתר וורדפרס ללא באגים
  • התאמה טובה יותר לתבניות ותוספים

כעת, כאשר אתם מבינים טוב יותר את החשיבות הרבה הטמונה בעדכון על בסיס קבוע של גירסת הוורדפרס באתר שלכם, נעיף מבט בתהליך העדכון עצמו.

כיצד לשמור על אתר הוורדפרס שלכם מעודכן

עדכון ליבת האתר, תוספים ונושאים בכל פעם שמשתחררת גרסת וורדפרס חדשה הוא תהליך פשוט למדי,

במידה ואתם לקוחות uPress:

לאחר כניסה לפאנל הניהול » בחרו באתר שלכם » לשונית WordPress » עדכון אוטומטי ל-Wordpress.

עדכון אוטומטי לוורדפרס דרך פאנל הניהול uPress
הפעלת עדכון אוטומטי ל-Wordpress דרך פאנל הניהול uPress

במידה ואתם לא לקוחות uPress, ישנם מספר דרכים שונות לבצע זאת:
וורדפרס מגיע עם מערכת הודעות עדכון מובנית. היא מדגישה את מספר העדכונים הזמינים בכל פעם שאתם מתחברים לחשבון הוורדפרס שלכם.

שדרוגים וורדפרס
מסך עדכונים של וורדפרס

כל שעליכם לעשות הוא להיכנס ללוח בקרה » שדרוגים ולהתקין עדכונים אלו. מדובר בתהליך של קליק אחד.

ייתכן שהם אפילו לא ידעו על עדכונים חדשים ששוחררו לשוק. למרבה המזל, עומדות בפניהם מספר אפשרויות:

במידה שאתם משתמשים בוורדפרס 3.7 ומעלה, קיים אצלכם עדכון אוטומטי לשחרורים קטנים (המיועדים לתיקוני בטיחות ובאגים). באפשרותכם להפעיל עדכונים אוטומטים גם עבור שחרורי עדכון גדולים יותר, תוספים ונושאים.

לחילופין, תוכלו לקבל אימייל שיידע אתכם לגבי עדכון חדש לאתר הוורדפרס שלכם.

קבלו הודעות באימייל על עדכונים בוורדפרס

בזמן שאתם עסוקים בתפעול העסק שלכם, התחברות לאתר שלכם לצורך בדיקת עדכונים תהיה כנראה הדבר האחרון שתחשבו עליו. האם לא יהיה קל יותר אם תוכלו לקבל עדכון במייל בכל פעם שיוצא עדכון חדש? ובכן, הדבר אפשרי.

הדבר הראשון שעליכם לעשות הוא להתקין ולהפעיל את התוסף WP Updates Notifier. לאחר ההפעלה, לכו ל-הגדרות » Updates Notifier על מנת לקבוע את הגדרות התוסף.

עדכונים במייל לגבי עדכון גרסה וורדפרס
עדכונים במייל לגבי עדכון גרסה וורדפרס
הגדרות תוסף Updates Notifier של וורדפרס

התוסף משתמש ב-Wordpress Cron על מנת לבדוק עדכונים לאתר שלכם, מדי שעה. כאשר ישנו עדכון חדש, התוסף ישלח לכם הודעה במייל.

כברירת מחדל, התוסף בודק עדכוני ליבה, תוספים ונושאים של וורדפרס. כל שעליכם לעשות הוא ללחוץ על Save Setting עם לחצן מייל הבדיקה.

במידה שאינכם מקבלים מייל בדיקה מהתוסף, נסו לכתוב על כך בתגובה למאמר זה וצוות uPress ינסה לעזור לכם.

התקנה אוטומטית של עדכוני וורדפרס

באפשרותכם להפוך את התהליך ליותר אוטומטי מכך. וורדפרס מאפשר לכם להפעיל עדכונים אוטומטים עבור שחרורים עיקריים של ליבת וורדפרס, תוספים ונושאים של וורדפרס.

אפשרות זו כרוכה בסיכון, במידה שאינכם משתמשים בשרת אחסון מנוהל יעודי לאתרי וורדפרס. שרת אחסון מנוהל יעודי לאתרי וורדפרס מאפשר עדכון אוטומטי של האתר שלכם ומשגיח בפני מצבים של תקלות.

במידה שהפעלתם עדכונים אוטומטיים, קיים סיכון קל לנפילת האתר ואתם לא תהיו נגישים לתקנו מיידית.
עם זאת, קיימות שתי דרכים להפעלת עדכונים אוטומטים באמצעות תוסף, או באמצעות קוד.

עדכונים אוטומטיים באמצעות תוסף

ראשית כל, עליכם להתקין ולהפעיל את תוסף Easy Updates Manager. לאחר ההפעלה, לכו ללוח בקרה » שדרוגים על מנת לקבוע את הגדרות התוסף.

Easy Update Manager - Plugin
הגדרות עדכונים אוטומטיים של וורדפרס

כעת עליכם לגלול את המסך למטה עד שתגעו לחלק של עדכונים אוטומטיים (Automatic Updates), שם תוכלו להפעיל עדכונים אוטומטיים לליבה, תוספים, נושאים וקובצי תרגום. ברגע שסיימתם, שמרו את ההגדרות.

עדכונים אוטומטיים באמצעות קוד (קובץ wp-config)

באפשרותכם להפעיל עדכונים אוטומטיים לליבת וורדפרס באמצעות הוספה של השורה הבאה לקובץ ה-wp-config.php שלכם.

define('WP_AUTO_UPDATE_CORE', true);

אם ברצונכם להפעיל עדכונים אוטומטיים גם לנושאים והתוספים שלכם, יהיה עליכם להוסיף את השורות הבאת לקובץ functions.php של התבנית שלכם, או לתוסף מסוים של האתר.

add_filter( 'auto_update_plugin', '__return_true' );
add_filter( 'auto_update_theme', '__return_true' );

אנו מקווים שמאמר זה סייע לכם ללמוד מדוע עליכם לדאוג תמיד שהאתר שלכם יהיה מעודכן עם גרסת הוורדפרס החדשה ביותר.

אהבתם את המאמר? הירשמו לניוזלטר והישארו מעודכנים.

דייב אברג'ל

סמנכ"ל ומייסד uPress, מפתח Backend & Frontend, מתמחה בשיפור ביצועים לאתרי וורדפרס, טיפול בבעיות אבטחה מתקדמות, ושיווק ברשתות חברתיות. שותף פעיל במספר פרוייקטים מעניינים בתחום המוגשים כתרומה לקהילה - WiPi, Enable, Greenicon, Speedom, ועוד..

  • אולי יעניין אותך..

  • 0 תגובות על “מדוע חשוב להשתמש בגרסה העדכנית ביותר של וורדפרס?”

    1. החלט כדאי שתיעזר בשירות של מתכנת עם נסיון (אפילו לפי לשעה), במידה ואין לך נסיון. בנוסף, אם אתה לקוח שלנו, אתה יכול ליצור לעצמך סביבת פיתוח זמנית ולבצע נסיונות אשר לא יפגעו באתר ה"חי". בכדי לקרוא עוד בנושא – https://www.upress.co.il/services/sandbox

    כתיבת תגובה

    האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *